Wideo w sieci z większym zasięgiem niż tv

Z estymacji Gfk wynika, że w tym roku po raz pierwszy wideo w sieci będzie mieć w Polsce większy zasięg niż tradycyjna telewizja wśród najmłodszych widzów (w wieku 16-24).

Publikacja: 24.11.2015 07:00

Jak wynika z danych, jakie podała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca firmy badawczej GfK na ubiegłotygodniowym Warsaw International Media Summit, zasięg internetowego wideo w Polsce jest coraz bliższy temu, jaki ma tradycyjna telewizja.

W tym roku będzie docierać do 96 proc. Polaków powyżej 4 roku życia, a wideo w sieci: do 58 proc. Za dwa lata będzie to już jednak odpowiednio: 95 proc. i 67 proc. (patrz wykres). Rewolucyjna zmiana zajdzie natomiast już w tym roku wśród najmłodszych widzów.

GfK prognozuje, że w tym roku po raz pierwszy internetowe wideo będzie docierało do większej części widzów miedzy 16 i 24 rokiem życia (92 proc.) niż telewizja(88 proc., a w kolejnych latach ten trend tylko się na korzyść Internetu pogłębi.

Popularność wideo w sieci napędzają coraz lepsze oferty programowe stricte internetowych operatorów wideo. Jak podaje Gfk, w USA około 7,3 proc. (czyli ok. 8,6 mln) amerykańskich gospodarstw domowych należy już do grupy tzw. cord cutterów – jest w nich dostęp do szybkiego Internetu, nie ma: do tradycyjnej płatnej telewizji. Przy czym w grupie domów z dostępem do Netfliksa czy Hulu w ubiegłym roku było to już 17,4 proc.

Polscy nadawcy nie obawiają się jednak na razie nasilenia tego trendu na naszym rynku – W USA cordcutting spowolnił, a w Polsce w ogóle nie jest jeszcze wyraźnym trendem. W USA powodem tego trendu jest Netflix – więc nie chodzi w ogóle o rezygnację z usług telewizyjnych, ale o korzystanie z innej, podobnej usługi – mówił Maciej Maciejowski z zarządu TVN w czasie Media Summit.

Jak dodawał, wcale nie jest przekonany, że debiut Netfliksa w Polsce spowodowałby tu modę na „odcinanie kabla" – Dziś Netflix jest w Polsce popularny, bo dostęp do niego jest piracki, a więc darmowy. W cale nie jestem przekonany, że polscy Widowie tak chętnie płaciliby za dostęp do amerykańskich seriali w sieci. Chyba, że w ofercie Netfliksa pojawiałyby się też treści lokalne, ale o tym na razie nie słychać – dodawał.

Jak wynika z danych, jakie podała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca firmy badawczej GfK na ubiegłotygodniowym Warsaw International Media Summit, zasięg internetowego wideo w Polsce jest coraz bliższy temu, jaki ma tradycyjna telewizja.

W tym roku będzie docierać do 96 proc. Polaków powyżej 4 roku życia, a wideo w sieci: do 58 proc. Za dwa lata będzie to już jednak odpowiednio: 95 proc. i 67 proc. (patrz wykres). Rewolucyjna zmiana zajdzie natomiast już w tym roku wśród najmłodszych widzów.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy