Reklama
Rozwiń
Reklama

Polski krajobraz wdrożeń informatycznych

Najczęściej osoba odpowiedzialna za zakup systemu nie wie, co kupuje, bo się na tym nie zna – mówi Bartosz Jacyna, przedstawiciel spółki Logisys.

Aktualizacja: 06.03.2017 19:45 Publikacja: 06.03.2017 18:30

Polski krajobraz wdrożeń informatycznych

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy IT jest traktowane jako sposób na uporządkowanie procesów operacyjnych firmy? Czy to dobre podejście?

Bartosz Jacyna: W większości przypadków tak właśnie jest: wielu firmom wydaje się, że wdrożenie systemu np. zarządzania magazynem (WMS) czy transportem (TMS) to metoda na uporządkowanie procesów. Pułapka jest taka, że jeśli procesy są nieuporządkowane, to wdrożenie systemu narzuci procesy standardowe w systemie lub będzie to wdrożone metodą „wydaje mi się". Z pewnością ujednolicenie procesów, nawet jeśli niekoniecznie optymalnych – już daje efekt w wielu przypadkach, w szczególności w małych i średnich firmach. Ale bardzo nie docenia się etapu kształtowania, optymalizacji procesów jako takich – i tutaj mało kto chce za to zapłacić firmie IT, przez co firmy IT mają kłopot z utrzymaniem specjalistów. Tę rolę niejawnie odgrywają najbardziej doświadczeni wdrożeniowcy, przy czym oni siłą rzeczy patrzą na proces niemal wyłącznie przez pryzmat produktu, którym się posługują. To strategicznie za mało.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekonomia
Model monopolu państwowego nie sprawdził się w żadnym kraju Unii Europejskiej
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama