Reklama

Co piąty Polak nie ma żadnej polisy dobrowolnej

Polacy najchętniej ubezpieczają mieszkania oraz swoje życie.

Publikacja: 08.05.2017 16:16

Blisko 80 proc. Polaków korzysta z dobrowolnych ubezpieczeń – wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll.

Do najpopularniejszych polis należą ubezpieczenia domu/mieszkania (88 proc). Zakup własnych czterech kątów jest najczęstszym powodem rozpoczęcia opłacania składek (36 proc.), natomiast co czwarta osoba ubezpiecza mieszkanie ze względu na wymagania bankowe związane z kredytem hipotecznym. Składka roczna ubezpieczenia w przypadku największej grupy Polaków (43 proc) wynosi 150-300 zł.

Chętnie kupujemy też polisy na życie (77 proc.) oraz ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (64 proc). Miesięczny koszt ubezpieczenia na życie waha się najczęściej w granicach 40-80 zł. Dla osób niekorzystających z ubezpieczenia na życie główną barierą jest cena, choć pogląd ten zależy od wieku. Millennialsi uważają, że są zbyt młodzi, by martwić się takimi rzeczami.

Dużo mniej popularne wśród Polaków jest dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Opłaca je niespełna 40 proc. ankietowanych. Chętniej korzystają z niego ludzie młodzi. Pozostałe osoby uważają, że ubezpieczenie przysługujące im dzięki odprowadzaniu składek do ZUS-u jest dla nich wystarczające.

Nie doceniamy tez polis turystycznych. Kupuje je zaledwie blisko połowa respondentów. Ponad 40 proc. osób decyduje się na zakup polisy tylko przed wyjazdami zagranicznymi, niezależnie od długości ich trwania, a blisko 30 proc. ankietowanych kupuje je przy okazji wszystkich krajowych i zagranicznych wyjazdów zarówno tych dłuższych, jak i krótszych.

Reklama
Reklama

Mniejszą wagę do polis przywiązują młodsze osoby – millennialsi, urodzeni po 1985 r. – tylko 65 proc spośród nich opłaca składki dobrowolnych ubezpieczeń. Najchętniej ubezpieczają oni sprzęt RTV/AGD oraz telefon.

Polacy wydają się być podzieleni w swoim nastawieniu do ubezpieczeń. Blisko 40 proc. z nich wychodzi z założenia, że należy się ubezpieczać, ponieważ nigdy nie wiadomo, co się wydarzy. Ponad 20 proc. ankietowanych podkreśla, że kupując ubezpieczenie myśli nie tylko o sobie, ale przede wszystkim o zabezpieczeniu swojej rodziny. Z drugiej strony prawie 30 proc. osób zapytanych przez PAYBACK twierdzi, że ceny ubezpieczeń są nieadekwatne do wypłacanych odszkodowań, a co piąty ankietowany uważa, że trudno uzyskać odszkodowanie od ubezpieczyciela.

Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama