Reklama

Polska jest i będzie numerem 1

Dla nas patriotyzm gospodarczy przejawia się przede wszystkim w tym, że nasze moce produkcyjne rozwijamy nie za granicą, ale tutaj, w Wielkopolsce, we Wronkach - mówi Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w Amice SA.

Publikacja: 13.06.2017 20:50

Polska jest i będzie numerem 1

Foto: materiały prasowe

Rz: Amica SA narodziła się i rozwinęła w Polsce, osiągając status jednej z największych firm w branży. Dzięki czemu tak spektakularny sukces był możliwy właśnie w Polsce?

Wojciech Kocikowski: Firma działa na tym rynku wiele lat, pierwsze kuchnie były produkowane już w latach 50. Po zmianach ustrojowych w latach 90. pojawiła się potrzeba ożywienia marki, powstał pomysł, żeby nazywała się Amica. To był przełom i prawdziwy strzał w dziesiątkę. Ważne jest także to, że firma od początku jest w polskich rękach – głównym akcjonariuszem zawsze była osoba stąd. To Polak, a nie zagraniczny inwestor, markę stworzył i konsekwentnie realizował przyjetą strategię. Chciał inwestować w rozwój i realizować wizję, która prowadzi do stworzenia marki o zasięgu globalnym. Do tego doszły oczywiście dobre jakościowo produkty – na początku kuchnie, potem lodówki czy pralki. Dzięki temu marka stała się liderem rynkowym AGD w Polsce. W tej chwili w naszym portfolio posiadamy pełną gamę produktów dużego AGD, w tym tak specjalistyczne urządzenia jak lodówki na wino. Bardzo intensywnie rozwijamy także małe AGD, a wyniki sprzedaży tych urządzeń w zeszłym roku przeszły nasze oczekiwania.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama