W ramach konsorcjum Platige Image będzie odpowiedzialne za rozwiązania w zakresie designu, zaangażowania kompetencji kreatywnych w proces projektowy oraz projektowania opowieści.
– Proces rozwoju innowacji wymaga interdyscyplinarnych kompetencji, w tym łączenia wiedzy z wielu dyscyplin: inżynieryjnych, nauk społecznych czy designu. Chcemy, żeby nasz nowoczesny autobus elektryczny został sztandarowym towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie – mówi Maciej Srebro, przewodniczący rady nadzorczej Ursus Bus.
Platige Image wniesie do konsorcjum wiedzę w obszarze designu nowych produktów i usług, projektowania opowieści (storytelling), ale również wykorzystywania kompetencji kreatywnych do tworzenia koncepcji, prototypowania i rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych.
Odpowiadać za to będzie Fish Ladder, zespół projektów specjalnych studia Platige Image, który w przeszłości realizował projekty o podobnym profilu m.in. w partnerstwie z Europejską Agencją Kosmiczną czy Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów (PIAP).
Głównym celem konsorcjum jest opracowanie produktu jakim jest nowoczesny autobus elektryczny. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.