Online? Nie zawsze

Nie wszystkie dane osobowe, jakie udostępniamy bankom przy zakładaniu kont, możemy potem zmienić np. przez internet. Nie ma tu jednak jednolitej praktyki. A ograniczenia są na ogół uzasadniane względami bezpieczeństwa.

Aktualizacja: 23.07.2017 11:39 Publikacja: 23.07.2017 09:32

Online? Nie zawsze

Foto: Fotolia

W uproszczeniu chodzi m.in. o to, że cyberprzestępca – podmieniając numer telefonu, na który jest wysyłany kod do autoryzacji transakcji – mógłby bez przeszkód przelać pieniądze z przejętego konta na wskazany przez siebie rachunek. Dlatego np. w BZ WBK zmiana numeru telefonu do wysyłania SMSkodu jest możliwa online tylko za pośrednictwem doradcy w kanale wideo.

Ograniczane są także możliwości zdalnego zmieniania danych z dowodu osobistego. W banku Millennium kto chce podać numer nowego dowodu osobistego czy nowe nazwisko, musi udać się do oddziału. Tam nowy dokument jest skanowany przez pracownika.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy