Tablety toną, ale Amazon goni Samsunga i Apple - dane IDC w III kw. 2017

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez firmę IDC w trzecim kwartale br. po raz kolejny spadła sprzedaż tabletów. W ciągu trzech miesięcy klienci zdecydowali się kupić jedynie 40 mln takich urządzeń. Oznacza to 5,4-proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Publikacja: 07.11.2017 13:28

Tablety toną, ale Amazon goni Samsunga i Apple - dane IDC w III kw. 2017

Foto: Bloomberg

Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.

Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.

Amazon uplasował 4,4 mln urządzeń i osiągnął najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich dostawców: o ponad 38 proc. rok do roku.

Chiński Huawei świetnie sobie radzi na niemal wszystkich polach, na których wkroczył do walki o popularność. Poza rosnącą sprzedażą smartfonów rośnie mu sprzedaż tabletów. Klienci wybrali 3 mln urządzeń tego producenta, co oznacza 18,8-proc. wzrost rok do roku.

Tyle samo sprzedało Lenovo, w przypadku którego oznacza to wzrost rok do roku o 8,9 proc.

Pozostali producenci sprzedali 13,3 mln urządzeń z większymi ekranami, czyli 4,8 mln mniej niż rok wcześniej. To ponad 26,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Popularność tabletów systematycznie spada od trzech lat. Równocześnie dobrze radzą sobie urządzenia all-in-one, czyli ekrany tablety z możliwością podłączenia klawiatury.

Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.

Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy