Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.
Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.
Amazon uplasował 4,4 mln urządzeń i osiągnął najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich dostawców: o ponad 38 proc. rok do roku.
Chiński Huawei świetnie sobie radzi na niemal wszystkich polach, na których wkroczył do walki o popularność. Poza rosnącą sprzedażą smartfonów rośnie mu sprzedaż tabletów. Klienci wybrali 3 mln urządzeń tego producenta, co oznacza 18,8-proc. wzrost rok do roku.
Tyle samo sprzedało Lenovo, w przypadku którego oznacza to wzrost rok do roku o 8,9 proc.