Firmy telekomunikacyjne coraz większe nadzieje wiążą z managed services, czyli outsourcingiem. O tego typu zamówienia z sektora telekomunikacyjnego zamierza powalczyć Nokia Siemens Networks. Z nadzieją na polski rynek patrzy także Infosys BPO, światowy gigant branży outsourcingu.
Rosnąca popularność outsourcingu, a w szczególności powtarzalnych, ustandaryzowanych procesów, jakich pełno w branży telekomunikacyjnej, nie dziwi. Według deklaracji firm, które zdecydowały się wyprowadzić na zewnątrz nie będące core-businessem części działalności firmy, osiągnięte w ten sposób oszczędności sięgają w niektórych przypadkach nawet 50 proc. W tym kontekście informacje jakie podała niedawno "Rzeczpospolita" o planowanym oddaniu sieci w zarządzanie zewnętrzne przez TP nie zaskakuje.
Przewidując rosnący popyt na managed services musukuły przed potencjalnymi klientami pręży Nokia Siemens Networks. - Chcemy zaistnieć na tym rynku - mówi Radomir Grucza, szef polskiego oddziału NSN. Według spółki, outsourcing jest naturalnym sposobem redukcji kosztów operacyjnych firm telekomunikacyjnych na dojrzałych rynkach.
[obrazek=http://grafik.rp.pl/grafika2/451105,464566,9.jpg]
- Przychody operatorów spadają, co związane jest z coraz większym nasyceniem rynku i światowym kryzysem gospodarczym. W związku z tym operatorzy muszą poszukiwać nowych modeli biznesowych, aby utrzymać pozycję i skutecznie konkurować. Jednym z nich jest outsourcing - przekonuje Grucza.