Sklep internetowy Agito.pl poinformował, że sprzedaż tabletów w grudniu 2012 roku w porównaniu do grudnia 2011 roku wzrosła prawie 20-krotnie (t.j. o 1950 proc.). Klienci najchętniej wybierali stosunkowo tani sprzęt polskich producentów. W czołówce najczęściej kupowanych produktów znalazły się takie marki jak Modecom czy GoClever.
Obserwacje Agito.pl potwierdzają, że cena to wciąż jeden z najważniejszych parametrów, który w większości przypadków decyduje o wyborze tabletu. Dlatego też najlepiej sprzedające się na Agito.pl tablety w okresie przedświątecznym to Modecom FreeWAY TAB 7 i Goclever Tab T76 GPS TV, których cena nie przekracza 500 zł.
- Na rynku tabletów swoją okazję wykorzystały rodzime marki, takie jak GoClever, Kiano czy Modecom. Coraz mocniej do świadomości klientów przebija się też chiński Ainol – komentuje Patryk Wojtas, manager produktu w Agito.pl
Jednocześnie wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, sukcesywnie spada zainteresowanie netbookami. - Biorąc pod uwagę anlizowany okres, sprzedaż tych urządzeń spadła u nas o niemal 80 proc. – mówi Piotr Michalski, manager produktu Agito.pl.