Spółka podała, że zakończono rozmowy z ewentualnym kupcem, który wstępnie wyraził zainteresowanie. Kandydat nie był w stanie przedstawić całkowicie sfinansowanej oferty i z tego powodu zakończono dyskusje zaczęte 23 lutego – podała firma. Chodziło o fundusz inwestycyjny Investment AB Kinnevik, który zdawkowo potwierdził zerwanie rozmów.
Metro przygotuje więc emisję nowych akcji z prawem poboru, na co ma zgodę WZA. W efekcie kryzysu spadek przychodów z reklam i ogłoszeń powiększył stratę netto spółki w I kw. do 15,3 mln euro z 6,4 mln rok wcześniej. Obroty zmalały o 24 proc., do 55,6 mln po zamknięciu działalności w Hiszpanii. – Perspektywy na rynku reklam są ponure. Trudno określić, gdzie będzie lepiej – przyznał prezes Mikael Jensen. Metro wydaje 58 tytułów w ponad 100 miastach 18 krajów. Przyznaje się do 17,2 mln czytelników dziennie.