Dlatego też w sobotę prezydent USA ogłosił plan oszczędności przewidujący m.in. możliwość składania propozycji racjonalizatorskich przez osoby zatrudnione w federalnych instytucjach. Ma on być elementem planu zmniejszania deficytu budżetowego i wydatków federalnych, nad którym wciąż pracuje administracja.
– Amerykanie w całym kraju wiedzą, że najlepsze pomysły często pochodzą od pracowników, a nie od kadry zarządzającej – stwierdził Barack Obama. – Dlatego właśnie zbudujemy system, za pośrednictwem którego każdy pracownik rządowy będzie mógł przedstawić swoje pomysły dotyczące tego, w jaki sposób jego instytucja może zaoszczędzić pieniądze i działać wydajniej. Sugestie, które będą się sprawdzać, wprowadzimy w życie – zapowiedział amerykański prezydent.
[wyimek]100 mln dol. o takie dodatkowe oszczędności poprosił swoich urzędników Barack Obama[/wyimek]
Barack Obama podkreślił, że w ciągu najbliższych tygodni administracja będzie sprawdzać budżet „linijka po linijce”. – Wyselekcjonujemy ponad sto programów, które zostaną ograniczone lub wyeliminowane – zapowiedział Obama.
Działania, które mają przynieść kolejne 100 mln dol. oszczędności, powinny być znane w ciągu 90 dni.