O tym, jak bardzo niektóre firmy gotowe są ciąć koszty pocztowych przesyłek, świadczy przykład telewizji nowej generacji „n”. Firma zamierza całkowicie zrezygnować z przesyłania rachunków swoim klientom. To odbiorca programu będzie musiał sprawdzić na ekranie dekodera, ile powinien zapłacić, potem sam wypełnić druk przelewu i wysłać firmie pieniądze.
Do tak drastycznych posunięć nie namawiamy, bo wątpliwe, by znalazły uznanie klientów, którzy wolą dostawać wypełnione blankiety przelewów, niż tracić czas na samodzielne ich wypełnianie. Warto natomiast sprawdzić, czy nie przepłacamy za wysyłanie korespondencji.
[srodtytul]Na rynku jest konkurencja[/srodtytul]
List o wadze powyżej 50 g nadany na poczcie kosztuje 1,70 zł. Za taki sam w konkurencyjnym InPoście zapłacimy 1,20 zł, a w przypadku listów dostarczanych lokalnie tylko 1 zł. W firmie PAF Operator Pocztowy list kosztuje 1,19 zł netto.
Ekonomiczną paczkę wyślemy na poczcie za 9,50 zł. To znów drożej niż u konkurencji. W InPoście za taką paczkę trzeba zapłacić 6 zł, a w firmie PAF Operator Pocztowy 6,97 zł.