PKO BP w ostatnich kwartałach w czasie zdecydowanego pogorszenia się koniunktury pokazywał dobre rezultaty, co wzmacniało postrzeganie tej instytucji jako stabilnej i odpornej na wstrząsy związane z kryzysem. Zdaniem ekspertów taki wizerunek chce podtrzymywać. – Od długiego czasu PKO BP komunikuje, że jest stabilnym bankiem – ocenia Piotr Czarnowski z First PR.
W utrzymaniu pozycji lidera ma pomóc pozyskany kapitał. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji skierowana do dotychczasowych akcjonariuszy, z której bank pozyskał ponad 5,1 mld zł. W jej trakcie bank przeprowadził intensywną kampanię reklamową i informacyjną, skierowaną głównie do własnych akcjonariuszy, zachęcającą do wzięcia udziału w ofercie. Przy okazji spoty telewizyjne miały utrwalać wizerunek banku jako polskiej instytucji, np. tłum indywidualnych inwestorów pokazywany był w kształcie mapy Polski.
PKO BP nadal będzie kontrolowany przez państwo. Ponad połowę emisji nowych akcji objął państwowy Bank Gospodarstwa Krajowego, który po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału będzie miał ponad 10 proc. udziału w kapitale banku. Również prezes Jagiełło podkreśla narodowy charakter banku, rozwijając drugi człon nazwy – PKO Bank Polski.
Dużą rozpoznawalność swej marki bank zawdzięcza nie tylko długoletniej tradycji, ale także szerokiej sieci placówek. Ma ich ponad 1,2 tys. zlokalizowanych nie tylko w dużych, ale także w małych miejscowościach. PKO BP wzmacnia także swój wizerunek jako mecenasa sztuki i sponsora przy okazji świąt państwowych oraz imprez charytatywnych.
Ostatnio m.in. był sponsorem biegu niepodległości. Z okazji rocznicy powstania warszawskiego na budynku Rotundy zostały zainstalowane powiększone fotografie przedstawiające sceny z powstania, a wewnątrz oddziału zaprezentowano kolekcję poczty powstańczej. Zbiór został zakupiony przez Muzeum Powstania Warszawskiego dzięki finansowemu wsparciu m.in. PKO BP. Bank wspiera również Polski Komitet Olimpijski i polską reprezentację w piłce ręcznej.
Na drugie miejsce z trzeciego przed rokiem awansował PZU, największy ubezpieczyciel działający na naszym rynku. Jego markę wspierały w tym roku duże, widoczne kampanie reklamowe