Reserved, która od początku wydawania naszej listy najcenniejszych polskich marek zajmuje wysokie miejsca w rankingach mocy, w tym roku wysunęła się na pozycję lidera wśród odzieżowych i obuwniczych brandów. Jej właściciel, giełdowa grupa LPP, pierwszy sklep z logo Reserved otworzył w połowie lat 90. Dziś ta marka firmuje już 150 salonów odzieżowych w całej Polsce (i kolejnych 100 za granicą).
W ofercie Reserved każdy znajdzie coś dla siebie. W ramach różnych linii: eleganckiej, casualowej czy fashion, marka skutecznie przyciąga zarówno starszych, jak i młodszych klientów. Również dzieci, do których jest skierowana specjalna kolekcja Reserved Kids. W salonach Reserved jest też firmowa linia Jeans i kolekcja bielizny. Szybko powiększa się również wybór akcesoriów i butów.
Idąc w ślady najbardziej znanych światowych brandów (H&M, Zara), LPP skutecznie zabiega o utalentowanych projektantów. Dzięki temu Reserved podąża za światowymi trendami, jednocześnie proponując wyroby po przystępnej cenie. Współpracuje również z wybitnymi polskimi projektantami mody. Wartość marki budowały m.in. kolekcje autorstwa duetu Paprocki & Brzozowski i Gosi Baczyńskiej. Tej jesieni kolekcję akcesoriów Reserved zdobią m.in. ekskluzywne kryształy Swarovskiego.
Coraz wyższa wartość i moc marki to także zasługa aktywnej promocji za pośrednictwem wszystkich kanałów przekazu: prasy, telewizji i Internetu. LPP regularnie wydaje newsletter, dba o kontakty z blogerami i o aktywny PR w sieci. Nie zapomina również o odpowiedniej wizualizacji salonów i działaniach bezpośrednio wspierających sprzedaż.
W tym roku o LPP i jej markach było głośno również dzięki finalizacji dużego przejęcia firmy z branży – krakowskiego Artmana, właściciela znanego i cenionego szczególnie przez młodych klientów brandu House (10. pozycja w rankingu), i tworzonej od podstaw sieci sklepów odzieżowych Mohito. Poszerzył się tym samym portfel marek grupy, która w naszym rankingu ma już cztery brandy: Reserved, Cropp, Henderson oraz House.