[ramka] Więcej tekstów w dodatku [link=http://www.rp.pl/temat/230787_Marki_Polskie.html]Marki Polskie[/link]. [/ramka]
O błyskotliwe kariery marek, podobnie jak o szybkie kariery firm, jest dziś dużo trudniej niż na początku lat 90. Nieco łatwiejsze zadania mają brandy z młodej branży nowych technologii, gdzie podobnie jak na świecie, także u nas z powodzeniem walczą o miejsce w świadomości konsumentów serwisy internetowe z kilkuletnią zaledwie historią. Wśród nich tegoroczny zwycięzca w kategorii handel i usługi, obchodząca w tym roku dziesięciolecie marka Allegro.pl, jest już weteranem...
Jednak w większości kategorii pozycję lidera zajęły – podobnie jak przed rokiem – marki, które swoją moc budowały przez kilkanaście lat. Niewielka jest natomiast grupa tych, które miały silną pozycję rynkową już w czasach PRL. Zresztą one (E. Wedel, Pudliszki, Tyskie czy PKO BP) chętniej odwołują się do swej jeszcze wcześniejszej tradycji z poprzednich wieków.
To, że moc marki naciąga latami, potwierdza przygotowane w tym roku podsumowanie, które uwzględnia łączne wyniki sześciu dotychczasowych rankingów,
począwszy od 2004 r. Jego zwycięzcami aż w dziewięciu (na 11) przypadkach są marki, które zdobyły tytuł najmocniejszych także i w tym roku.