Wedel – marka o prawie 160-letniej historii, która od dziesięciu lat należy do brytyjskiego koncernu Cadbury – pozostaje niekwestionowanym liderem naszego rankingu na najmocniejsze marki słodyczy i lodów. Kolejne miejsca zajęły Wawel i Goplana. Poza podium, na czwartym miejscu, znalazła się lodowa marka Koral, która przed rokiem była wiceliderem rankingu
Niewykluczone, że to rezultat mniej intensywnej promocji Korala w porównaniu z poprzednimi latami, gdy jego lody (a wraz z nimi i markę) reklamowały gwiazdy piosenki w tym Helena Vondráčková, Majka Jeżowska, Beata Kozidrak, Maryla Rodowicz i Doda.
Natomiast sukcesowi Wedla sprzyjał fakt, że jego właściciel Cadbury Wedel zdecydował się w tym roku na jeszcze silniejszą obecność w mediach i wystartował z największą od kilku lat kampanią reklamową. Wyda na nią w sumie kilkanaście milionów złotych.
Nowa strategia komunikacji marki oparta jest na haśle „Wedel, fabryka przyjemności, przedstawia”. Dzięki niej Wedel chce zaistnieć w świadomości konsumentów nie tylko jako producent czekolady, ale przed wszystkim jako dostawca przyjemności. Mają w tym pomóc np. emitowane od jesieni w Internecie i telewizji spoty o grupie psich przyjaciół.
– Konsument przestał być dla nas pasywnym odbiorcą komunikatu, a stał się partnerem, któremu coś dajemy – mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu spółki Cadbury Wedel, która niedawno uruchomiła odświeżony portal Wedel.pl połączony z serwisami społecznościowymi (m.in. Facebookiem).