Okazuje się, że polscy konsumenci słodyczy to tradycjonaliści. Kolejne miejsca w rankingu zajęły bowiem te same brandy, co przed rokiem: Wawel (producent m.in. popularnych kasztanków) oraz czekoladowa Goplana.
Lider rankingu Wedel w przyszłym roku będzie obchodził swoje 160. urodziny. Podkreśla, że nie zamierza rezygnować z dziedzictwa marki, ale zarazem idzie do przodu, by nadążyć za konsumentem i nie dać się wyprzedzić konkurencji.
– Wedel intensywnie inwestuje w budowanie marki, obejmując działaniami wszystkie kanały komunikacji. Reklama w TV jest głównym kanałem, jednak pozostałe media, takie jak Internet czy reklama zewnętrzna, także pełnią istotną rolę – mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu marki Wedel. Dodaje, że do ostatnich większych przedsięwzięć można zaliczyć kampanię ptasiego mleczka oraz nowych czekolad.
Od dłuższego czasu Wedel mocno stawia na Internet. – Jesteśmy marką wskazywaną jako wzorzec w rozwoju tego typu komunikacji. Na portalu społecznościowym Facebook nasz profil posiada już 100 tysięcy fanów, co jest niewątpliwie ogromnym sukcesem – twierdzi Anna Telakowiec.
Jednak to, że marka Wedel w ciągu roku umocniła swoją pozycję, jest nie tylko zasługą prowadzonych akcji promocyjnych. Sporo rozgłosu przysporzyły jej tegoroczne zmiany właścicielskie. Do lutego tego roku należała do brytyjskiego koncernu Cadbury. Został on jednak przejęty przez amerykańskiego giganta Kraft Foods. Komisja Europejska nakazała Kraftowi sprzedać Wedla. Powód? Połączone podmioty miałyby zbyt silną pozycję w Polsce. W sumie kontrolowałyby prawie 60 proc. rynku czekolady. Bój o Wedla toczył się kilka miesięcy. Ostatecznie wygrała go japońska grupa kapitałowa Lotte. Wartości transakcji nie ujawniono, ale mówi się, że sięgnęła ona 0,8 mld zł. Według naszego rankingu wartość marki Wedel wzrosła w tym roku o 2 proc., do prawie 731 mln zł.