Reklama

UKE nie godzi się na VAT w Neostradzie

Aktualizacja: 17.12.2010 13:11 Publikacja: 17.12.2010 13:03

[b]Telekomunikacja Polska[/b] poinformowała, że nie uzyskała akceptacji [b]Urzędu Komunikacji Elektronicznej[/b] na zmianę cen usługi dostępowej Neostrada. Operator planował pokrycia wyższego od 1 stycznia wymiaru VAT (rośnie z 22 do 23 proc.) poprzez obniżenie ceny netto usługi dla nowych klientów.

- Otrzymaliśmy z UKE informacji, że urząd nie godzi się na takie posunięcie - informuje rzecznik spółki [b]Wojciech Jabczyński[/b].

Ta cena jednak stanowi podstawę do ustalania hurtowych stawek, jakie płacę operatorzy za usługi dostępowe (BSA) w sieci TP. Detaliczne i hurtowe usługi w sieci stacjonarnej TP podlegają pośredniej lub bezpośredniej kontroli regulatora.

- Ceny, które zatwierdziliśmy w październiku były 25-30 proc. niższe od ówcześnie obowiązujących i informowaliśmy wtedy, że doszliśmy do granicy. Przejęcie VAT przez TP bez obciążenia nim użytkowników musiałoby się odzwierciedlić w cenach hurtowych zgodnie z naszym Porozumieniem. Nic nie może się wydarzyć w detalu co nie znajdzie odpowiednika w cenach hurtowych - komentuje [b]Anna Streżyńska[/b], prezes UKE.

Inaczej stanie się z usługami w mobilnej sieci [b]PTK Centertel[/b].

Reklama
Reklama

- Wszystkie najpopularniejsze usługi tj. abonamenty, rozmowy, SMS, MMS i transmisja danych na pewno nie będą droższe od początku 2011 r. – napisał na blogu TP Wojciech Jabczyński.

[b]Telekomunikacja Polska[/b] poinformowała, że nie uzyskała akceptacji [b]Urzędu Komunikacji Elektronicznej[/b] na zmianę cen usługi dostępowej Neostrada. Operator planował pokrycia wyższego od 1 stycznia wymiaru VAT (rośnie z 22 do 23 proc.) poprzez obniżenie ceny netto usługi dla nowych klientów.

- Otrzymaliśmy z UKE informacji, że urząd nie godzi się na takie posunięcie - informuje rzecznik spółki [b]Wojciech Jabczyński[/b].

Reklama
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama