Wspólna oferta platformy "n" i TP

Od czwartku 9. czerwca klienci korzystający z telewizyjnych usług Telekomunikacji Polskiej uzyskają dostęp do pakietów cyfrowej telewizji "n" zawierających m.in. 27 kanałów HD. Z kolei klienci platformy satelitarnej będą mogli wykupić usługi internetowe TP, m.in. internet mobilny Orange Free. To kolejny etap współpracy nawiązanej w ubiegłym roku przez operatora telekomunikacyjnego i medialny koncern.

Aktualizacja: 08.06.2011 19:52 Publikacja: 08.06.2011 19:12

Wspólna oferta platformy "n" i TP

Foto: ROL

Oficjalne ogłoszenie współpracy, to kontynuacja nowości w ofercie Telekomunikacji Polskiej, jakie zaprezentowano dwa tygodnie. Wtedy odświeżeniu cennika internetowego TP towarzyszyło wprowadzenie oferty multimedialnej „Fun Pack". Serwis rpkom.pl pisał o ofercie tutaj.

Oferta "n", która dzisiaj ma uzupełnić katalog TP, zawierać będzie m.in. specjalnie stworzony dla abonentów telekomu pakiet „Witaj HD" zawierający m.in. osiem kanałów HD. Poza tym dostępne będą standardowe pakiety "n” oferowane dzisiaj na platformie satelitarnej tego operatora: "Świat HD", "Film HD" i "Full HD".

- Klienci znajdą w TP najlepszy na rynku multimedialny pakiet rozrywki – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Klienci "n" zyskają w zamian nową ofertę zawierającą dostęp do mobilnego internetu Orange Free i Orange Freedom Pro (w sieci CDMA). TP zakłada, że nowe pakiety telewizyjne "n" umożliwią jej skuteczniejszą konkurencję z sięciami telewizji kablowych. "n" zaś zyska usługę dostępową analogiczną do tej, jaką ma już konkurencyjny Cyfrowy Polsat.

TVN i TP współpracują już od kilku miesięcy. TP oferowała niektóre kanały nadawane na platformie "n", a "n" dokładała do pakietu swoich produktów dostęp do szerokopasmowego internetu z oferty Telekomunikacji Polskiej. Teraz współpraca została rozszerzona. Firmy nie zmieniły jednak swoich celów.

- Nadal zakładamy, że do końca 2012 roku będziemy mieli milion abonentów usług telewizyjnych [IPTV i DTH - rpkom.pl]. To nie jest zbyt ambitny cel -  zapewnił Maciej Witucki. Dziś jego firma ma 500 tys. klientów pakietów zawierających usługę telewizyjną, w tym 125 tys. takich, którzy za tę telewizję płacą. Pozostali korzystają z darmowego pakietu dokładanego do usługi dostępu do internetu. Platforma "n" ma mieć z kolei na koniec tego roku 900 tys. abonentów.

- Pakiety są dziś na rynku czymś niezbędnym. Uruchomiliśmy Neostradę Fiber. Oferta HD będzie zapełniała wybudowane przez nas infostrady - mówił Witucki. Jak dodał, dotychczasowa współpraca z TVN polegała na sprzedawaniu w sięci handlowej TP programowej oferty Telewizji na Kartę. - Teraz to już jest naprawdę wspólna oferta - podsumował.

Branżę interesuje teraz, jak firmy będą rozliczać wspólnych klientów. - Będziemy wykazywać w naszych wynikach fragment marży uzyskanej dla tych pakietów "n", które sprzedamy - powiedział Maciej Witucki. Analogicznie ma to działać w drugą stronę. TVN i TP zapewniły też, że będą podawać liczbę abonentów swoich usług telewizyjnych w taki sposób, żeby nie dochodziło po podwójnego podliczania tych samych klientów zaraportowanych przez każdą z firm osobno.

Wspólna oferta "n" i TP jest możliwa dzięki porozumieniu podpisanym przez obie firmy w październiku 2010 r. Na jego podstawie platforma "n" stała się głównym dostawcą treści telewizyjnej dla grupy TP. Umowa zawarta pomiędzy firmami zakłada, że w ciągu pięciu lat obie odnotują oszczędności, które przyczynią się do dodatkowych 100 mln zł n wyniku EBITDA każdej z firm.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy