Jest gorzej, ale będzie lepiej - mimo słabszej sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale tego roku IDC zwiększa im roczną prognozę.
- W tym roku sprzedaż tabletów osiągnie 53,5 mln sztuk i będzie nadal rosnąć - powiedziała Jennifer Song, analityk IDC.
Firma skorygowała w górę swoją prognozę dla rynku tych urządzeń, pierwotnie opiewającą na 50,4 mln egzemplarzy. Uczyniła to mimo 28-procentowego spadku sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku, kiedy to klienci kupili 7,2 mln tych urządzeń mniej, niż przewidywano. Według analityków IDC częściową winę za ten stan rzeczy ponoszą warunki makroekonomiczne (spowodowały m.in. gorszą sprzedaż e-gadżetów bezpośrednio po Bożym Narodzeniu), ale też problemy z dostawami tych urządzeń do sklepów.
Nawet iPady, które w 2010 r. opanowały aż 83 proc. rynku tabletów (szacowanego na 17 mln sztuk), sprzedawały się gorzej w pierwszych miesiącach tego roku. IDC tłumaczy to opóźnieniami spowodowanymi przez dostawców ekranów do tych urządzeń i zbyt wczesnym ogłoszeniem informacji o wypuszczeniu na rynek iPada 2, co nakłoniło klientów do wstrzymania się przed kupnem starszego modelu tabletu Apple'a.
Trend zniżkowy na tym rynku potwierdza również gorsza o 3,3 mln sztuk sprzedaż e-czytników w pierwszym kwartale tego roku. Jednak i tutaj IDC wróży wzrost o 24 proc. względem ubiegłego roku.