Prezes Rogowski marzy o 100 tys. klientów internetu

Multimedia Polska, trzeci w kraju pod względem liczby abonentów operator telewizji kablowej, chce w przyszłym roku mocniej uderzyć w konkurencję ISP i zdobyć dwa razy więcej klientów stacjonarnego dostępu do internetu niż w tym roku. Oznacza to, że celuje nawet w 100 tys. przyłączeń netto. Biorąc pod uwagę, że w Polsce – według niektórych szacunków - przybywa obecnie po 500 tys. abonentów usługi rocznie, plan trzeba uznać za bardzo ambitny. Nie najlepsza to informacja dla operatorów takich jak UPC, Netia, czy TP, walczących o ten sam kawałek tortu.

Aktualizacja: 17.11.2011 20:16 Publikacja: 17.11.2011 20:11

Prezes Rogowski marzy o 100 tys. klientów internetu

Foto: ROL

- Budżet na przyszły rok nie jest jeszcze zatwierdzony. Mam nadzieję, że stanie się to w ciągu kilku tygodni. Chcemy bardziej agresywnie podejść do rynku, bo nasze otoczenie konkurencyjne stawia wysokie wymagania – zapowiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Celem kablówki jest przyspieszenie wzrostu bazy abonentów korzystających z pakietów trzech usług. Na koniec września br. na 725 tys. wszystkich klientów - 102 tys. korzystało z pakietu triple play. Pomysłem na wzrost jest przekonanie pozostałej części, aby kupili u Multimediów usługę dostępu do internetu. - W tym roku celujemy w 40-50 tys. nowych abonentów internetu. Moim marzeniem byłoby podwojenie tej liczby w 2012 r. – poinformował prezes. Na koniec września  Multimedia miały 387 tys. abonentów usługi dostępowej.

Zapewnił, że wzmożona aktywność firmy nie będzie polegała na obniżkach cen.  – Agresywna strategia ma polegać m.in. na oferowaniu wyższych przepływności. Chcemy wprowadzić szeroko do naszej oferty prędkości 10 i 20 Mb/s, czyli takie, które powinny zaspokoić potrzeby rynku – mówił Andrzej Rogowski. Zapewnił jednak też, że firma nie zrezygnuje ze sprzedaży usługi o prędkości 6 Mb/s (jego spółka prowadzi dosyć ostrożną politykę, jeżeli chodzi o oferowane prędkości, choć o wdrożeniu platformy DOCSIS 3.0 informowała jeszcze w 2009 r.)

Według Andrzeja Rogowskiego, jeśli właściciele zaakceptują plan przygotowany przez zarząd, to w przyszłym roku Multimedia poprawią wyniki finansowy lepiej, niż w 2011 r., w którym przychody i EBITDA mają urosnąć o około 10 proc. W przyszłym roku przychody kablówki miałyby być  wyższe o 10-11,5 proc. wyższe, a EBITDA o kilkanaście procent.

Po trzech kwartałach br. przychody Multimediów wyniosły 459,5 mln zł, o 9 proc. więcej niż przed rokiem, EBITDA 240 mln zł (plus 8 proc.) a zysk netto 56 mln zł (tyle, co w ciągu 9 miesięcy ub.r.) Według prezesa IV kw. br. przyniesie wyższą dynamikę wzrostu EBITDA, mimo że w październiku spółka odczuła silny negatywny wpływ zmian kursowych.

Andrzej Rogowski zapewnił, że Multimedia nie zamierzają inwestować dużo w usługi mobilne (dzisiaj sprzedają mobilny dostęp w sieci Play).  - Jesteśmy platformą stacjonarną. Usługi mobilne chcemy oferować, ale jako uzupełnienie oferty. Wierzę, że wymagający klient, dziś i w średniookresowej przyszłości nie będzie mógł całkowicie przejść na usługi mobilne i platforma przewodowa będzie platformą wiodącą – powiedział Andrzej Rogowski.

-  Nie jest sensowne budowanie różnych platform przez jednego operatora. Klucz do rynku przyszłości to łączenie tych platform. Dla nas nie jest to efektywne – ocenił.

wsp.Łukasz Dec

Prezentacja wyników finansowych i operacyjnych Multimediów Polska za III kw. 2011 r.

- Budżet na przyszły rok nie jest jeszcze zatwierdzony. Mam nadzieję, że stanie się to w ciągu kilku tygodni. Chcemy bardziej agresywnie podejść do rynku, bo nasze otoczenie konkurencyjne stawia wysokie wymagania – zapowiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Celem kablówki jest przyspieszenie wzrostu bazy abonentów korzystających z pakietów trzech usług. Na koniec września br. na 725 tys. wszystkich klientów - 102 tys. korzystało z pakietu triple play. Pomysłem na wzrost jest przekonanie pozostałej części, aby kupili u Multimediów usługę dostępu do internetu. - W tym roku celujemy w 40-50 tys. nowych abonentów internetu. Moim marzeniem byłoby podwojenie tej liczby w 2012 r. – poinformował prezes. Na koniec września  Multimedia miały 387 tys. abonentów usługi dostępowej.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy