Giełdowy producent gier komputerowych sprzedał do końca czerwca ok. 0,52–0,54 mln kopii „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox360 (zadebiutowała 17 kwietnia). – To znacznie przybliża nas do celu, jakim jest sprzedaż 1 mln egzemplarzy w ciągu roku od premiery – oświadcza Adam Kiciński, prezes CD?Projekt Red.
Łączna sprzedaż „Wiedźmina 2" na Xbox 360 oraz komputery PC (wersja trafiła na rynek w maju ub. r.) sięga już ok. 1,8 mln kopii. To oznacza, że w niespełna pięć lat, czyli od premiery pierwszej części sagi, fani z całego świata kupili już ok. 4 mln gier o Wiedźminie. Firma ustanowiła rekord w historii polskiej branży gier wideo.
CD?Projekt Red chce dalej podsycać zainteresowanie „Wiedźminem 2". Zapowiada na jesień premierę gry w wersji na komputery Mac. – Jesteśmy mile zaskoczeni sprzedażą „Wiedźmina" na Maca, który zadebiutował wiosną. Kupiło go ponad 30 tys. klientów. Liczymy, że sprzedaż „Wiedźmina 2" na tę platformę będzie jeszcze większa – mówi Kiciński.
Kierowana przez niego spółka zamierza zróżnicować źródła przychodów, żeby nie zależały w tak dużym stopniu od jednego tytułu. Zaczęła już prace nad grą z gatunku cyberpunk (zdemoralizowany świat przyszłości). Projekt, zarówno skalą, jak i budżetem, ma być co najmniej porównywalny z „Wiedźminem 2", który kosztował znacznie ponad 30 mln zł. Gra, której tytułu jeszcze nie ujawniono, ma zadebiutować w 2014 lub 2015 roku. – Koszty rozpoczęcia prac nad grami nie są duże. Rosną jednak w miarę przybliżania się do finału, m. in. za sprawą wydatków na marketing i dystrybucję – mówi prezes CD Projekt Red. Zapewnia, że nowa produkcja nie obciąży zbytnio tegorocznych wyników spółki.
Dlatego podtrzymuje deklaracje, że wyniki CD Projekt Red w 2012 r. mogą być rekordowe w historii. W 2011 r. firma miała ponad 26,1 mln zł zysku netto przy prawie 140 mln zł przychodów.