Na koniec tego roku connected TV będzie stał już w 35,1 mln amerykańskich domów, czyli w prawie jednej trzeciej (31 proc.) wszystkich – prognozuje eMarketer. Analitycy jako gospodarstwo z connected TV traktują takie, w którym przynajmniej jedna osoba co najmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu przez telewizor.
W kolejnych latach ta liczba ma rosnąć: w przyszłym sięgnąć 41,3 mln (wtedy connected TV będzie już w 34,2 proc. gospodarstw), a w 2015 roku: 47 mln (38,7 proc. domostw). – Mniej jest na rynku smart TV, czyli telewizorów, które bezpośrednio łączą się z siecią, ale prognozy wzrostu dla tego segmentu rynku są dobre. Oczekujemy, że liczba gospodarstw, których mieszkańcy mają już i używają smart TV, w 2016 roku sięgnie w USA 40,2 mln, rosnąć z 15,2 mln w 2012 roku – podaja analitycy.
W tym roku liczba smart TV w USA wzrośnie o 49,3 proc. (po gigantycznych wzrostach o 80,7 proc. oraz 90,5 proc. w dwóch poprzednich latach) do 22,6 mln, i smart tv będzie wtedy stał w prawie co piątym amerykańskim domu (18,8 proc.).
Rośnie chęć posiadania smart tv
Podobnie wypadają badania amerykańskiej firmy YuMe. Zapytała ona Amerykanów czy planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupić telewizor, a jeśli tak, to jaki zakup mają w planach. Z badań wyniknęło, że 45 proc. Amerykanów planuje zakup telewizora. Z tego 73 proc. rozważa nabycie smart TV, a dodatkowe 8 proc. jest prawie pewne, że kupi właśnie taki telewizor w ciągu najbliższego półrocza.
Bazując na odpowiedziach na bardziej szczegółowe pytania oraz na statystykach pokazujących, ile gospodarstw już ma smart TV, analitycy YuMe wyliczyli, że w 2013 roku smart TV będzie miało już prawie co piąte gospodarstwo amerykańskie ( a dokładnie 19 proc.).