Rośnie rynek connected tv w USA

A za trzy lata taki telewizor będzie już w 43 proc. gospodarstw, czyli w 52,7 mln domów – prognozuje eMarketer, który przez connected TV rozumie zarówno smart TV, jak i telewizory podłączone do sieci np. przez dekodery i konsole do gier wideo. Samych smart TV, czyli telewizorów, które łaczą się z Internetem bez pośrednictwa innych urządzeń, było w USA na koniec 2012 roku 15,2 mln ( to oznacza, że znajdowały się w 12,7 mln gospodarstw domowych)

Publikacja: 03.01.2013 16:17

Rośnie rynek connected tv w USA

Foto: ROL

Na koniec tego roku connected TV będzie stał już w 35,1 mln amerykańskich domów, czyli w prawie jednej trzeciej (31 proc.) wszystkich – prognozuje eMarketer. Analitycy jako gospodarstwo z connected TV traktują takie, w którym przynajmniej jedna osoba co najmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu przez telewizor.

W kolejnych latach ta liczba ma rosnąć: w przyszłym sięgnąć 41,3 mln (wtedy connected TV będzie już w 34,2 proc. gospodarstw), a w 2015 roku: 47 mln (38,7 proc. domostw). – Mniej jest na rynku smart TV, czyli telewizorów, które bezpośrednio łączą się z siecią, ale prognozy wzrostu dla tego segmentu rynku są dobre. Oczekujemy, że liczba gospodarstw, których mieszkańcy  mają już i używają smart TV, w 2016 roku sięgnie w USA 40,2 mln, rosnąć  z 15,2 mln w 2012 roku – podaja analitycy.

W tym roku liczba smart TV w USA wzrośnie o 49,3 proc. (po gigantycznych wzrostach o 80,7 proc. oraz 90,5 proc. w dwóch poprzednich latach) do 22,6 mln, i smart tv będzie wtedy stał w prawie co piątym amerykańskim domu (18,8 proc.).

Rośnie chęć posiadania smart tv

Podobnie wypadają badania amerykańskiej firmy YuMe. Zapytała ona Amerykanów czy planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupić telewizor, a jeśli tak, to jaki zakup mają w planach. Z badań wyniknęło, że 45 proc. Amerykanów planuje zakup telewizora. Z tego 73 proc. rozważa nabycie smart TV, a dodatkowe 8 proc. jest prawie pewne, że kupi właśnie taki telewizor w ciągu najbliższego półrocza.

Bazując na odpowiedziach na bardziej szczegółowe pytania oraz na statystykach pokazujących, ile gospodarstw już ma smart TV, analitycy YuMe wyliczyli, że w 2013 roku smart TV będzie miało już prawie co piąte gospodarstwo amerykańskie ( a dokładnie 19 proc.).

Najczęściej smart TV wykorzystywane są w USA do oglądania filmów z sieci (ogląda je 57 proc. właścicieli „inteligentnych" telewizorów), oglądania programów telewizyjnych (55 proc.), słuchania muzyki w specjalnych programach muzycznych lub poprzez aplikacje dostępne na smart TV (48 proc.), ale też do oglądania krótkich filmików z sieci (np. na YouTube – tak korzysta z telewizorów z dostępem do sieci 45 proc. ich właścicieli).

Jeszcze więcej niż smart TV jest na rynku connected TV. 19 proc. właścicieli odtwarzaczy płyt Blu-ray ma je podłączone do telewizora i jednocześnie do sieci. Ale jeszcze wyższy jest ten odsetek wśród posiadaczy konsoli do gier wideo – sięga 32 proc. Dekoder łączący z Internetem ma podłączony do telewizora i Internetu 9 proc. jego właścicieli.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy