Multimedia zainwestują do 185 mln zł, chcą odpalić głosowe MVNO

Publikacja: 24.01.2013 09:00

- W 2012 r. nasze wydatki na inwestycje i przejęcia wyniosły około 400 mln zł. W tym roku zainwestujemy 175-185 mln zł nie licząc ewentualnych akwizycji – mówi rpkom.pl Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W ubiegłym roku operator przeznaczył na przejęcia około 200 mln zł. Oznacza to w zestawieniu z podanymi przez prezesa Multimediów danymi, że inwestycja bazowe, odtworzeniowe, modernizacyjne, wyniosły mniej więcej drugie tyle, a w tym roku będą one nieco niższe.

- 2012 r. nie był najlepszy z punktu widzenia wyników. Nasza EBITDA urosła o 7 proc.,  przychody powiększały się szybciej niż zyski. W tym roku dynamika zysku na poziomie EBITDA powinna rosnąć już znowu w tempie dwucyfrowym, co wynika między innymi ze zrealizowanych w minionym roku znaczących akwizycji - wyjaśnia Rogowski.

Wzrost wyników Multimediów prezes spółki tłumaczy zaangażowaniem zarządu i pracowników w proces, do którego właściciele kablówki zatrudnili bank inwestycyjny JP Morgan. Instytucja miała pomóc im w wyborze "strategicznej opcji", a jedną z nich była sprzedaż Multimediów inwestorowi branżowemu.

Ostatecznie jednak do transakcji takiej nie doszło, a prace doradców i inne koszty związane z procesem kosztowały kablówkę nieco ponad 10 mln zł.

- W połowie roku chcielibyśmy wybrać operatora infrastrukturalnego, w oparciu o kooperację z którym uruchomimy usługi telefonii komórkowej w modelu MVNO . Warunki biznesowe dla świadczenia takich usług zdecydowanie się poprawiły  - zapowiada Andrzej Rogowski.

Do tej pory Multimedia zaoferowały klientom mobilny Internet w kooperacji z siecią P4 (Play). Rogowski nie wyklucza jednak, że w przypadku usług głosowych, kablówka będzie współpracować z innym operatorem. Zastrzega, że nie spółka liczy na bezpośrednią umowę z telekomem mobilnym, a nie na kontrakt z MVNE.

- W 2012 r. nasze wydatki na inwestycje i przejęcia wyniosły około 400 mln zł. W tym roku zainwestujemy 175-185 mln zł nie licząc ewentualnych akwizycji – mówi rpkom.pl Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W ubiegłym roku operator przeznaczył na przejęcia około 200 mln zł. Oznacza to w zestawieniu z podanymi przez prezesa Multimediów danymi, że inwestycja bazowe, odtworzeniowe, modernizacyjne, wyniosły mniej więcej drugie tyle, a w tym roku będą one nieco niższe.

Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę