- W 2012 r. nasze wydatki na inwestycje i przejęcia wyniosły około 400 mln zł. W tym roku zainwestujemy 175-185 mln zł nie licząc ewentualnych akwizycji – mówi rpkom.pl Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
W ubiegłym roku operator przeznaczył na przejęcia około 200 mln zł. Oznacza to w zestawieniu z podanymi przez prezesa Multimediów danymi, że inwestycja bazowe, odtworzeniowe, modernizacyjne, wyniosły mniej więcej drugie tyle, a w tym roku będą one nieco niższe.
- 2012 r. nie był najlepszy z punktu widzenia wyników. Nasza EBITDA urosła o 7 proc., przychody powiększały się szybciej niż zyski. W tym roku dynamika zysku na poziomie EBITDA powinna rosnąć już znowu w tempie dwucyfrowym, co wynika między innymi ze zrealizowanych w minionym roku znaczących akwizycji - wyjaśnia Rogowski.
Wzrost wyników Multimediów prezes spółki tłumaczy zaangażowaniem zarządu i pracowników w proces, do którego właściciele kablówki zatrudnili bank inwestycyjny JP Morgan. Instytucja miała pomóc im w wyborze "strategicznej opcji", a jedną z nich była sprzedaż Multimediów inwestorowi branżowemu.
Ostatecznie jednak do transakcji takiej nie doszło, a prace doradców i inne koszty związane z procesem kosztowały kablówkę nieco ponad 10 mln zł.