Firma RIM, producent smartfonów BlackBerry zamierza wycofać się z Japonii i nie będzie wprowadzać na ten rynek urządzeń ze swym najnowszym systemem BlackBerry 10 – poinformował dziennik ekonomiczny Nikkei.
Decyzja firmy ma być podyktowana tym, że udział BlackBerry na japońskim rynku smartfonów spadł z 5 proc. do 0,3 proc. W tej sytuacji wprowadzenie dedykowanych urządzeń (obsługujących język japoński) na wymagający rynek byłoby zbyt drogie.
RIM był obecny w Japonii od 2006 roku, kiedy to zaczął oferować swe urządzenia klientom operatora NTT DoComo.
Kanadyjska firma to nie pierwszy duży światowy producent telefonów komórkowych, któremu nie powiodło się w Japonii. Bez sukcesów swe urządzenia próbowały oferować tam Motorola czy Nokia.
Japoński rynek jest zdominowany przez rodzimych producentów takich jak Sharp, Panasonic, Sony, Toshiba, Fujitsu czy NEC. Spośród zagranicznych firm, które z mniejszymi i większymi sukcesami próbują na rynku smartfonów konkurować z nimi są Apple, Samsung, LG Electronic i HTC.