Bank Pekao rozszerzył funkcjonalność aplikacji do płatności mobilnych PeoPay o możliwość wybierania pieniędzy z bankomatów. Do końca roku wypłaty tą metodą będą bezprowizyjne.

– Wprowadzamy tę usługę właśnie teraz, ponieważ wakacje to dobry czas, by przesłać dziecku pieniądze na komórkę i wypłacić je z bankomatu. Chcemy, by klienci przyzwyczaili się do używania telefonu w każdej sytuacji, kiedy potrzebują dostępu do swoich środków finansowych, także poprzez wypłatę z bankomatu bez użycia tradycyjnej karty płatniczej. Naszym celem jest jednak to, by zaczęli używać telefonu do realizacji płatności bezgotówkowych – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor departamentu klienta detalicznego w Banku Pekao.

Aby móc skorzystać z tej możliwości, trzeba zainstalować w smartfonie aplikację PeoPay, którą należy pobrać ze sklepu internetowego, zarejestrować się i otworzyć rachunek do płatności mobilnych. Nie jest potrzebna wizyta w oddziale banku. Nie trzeba być także klientem Pekao, ponieważ każdy użytkownik dostaje do dyspozycji swój indywidualny rachunek prepaid. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym.

W aplikacji PeoPay użytkownicy - poza możliwością płatności w punktach usługowo-handlowych - mogą także sprawdzać saldo oraz historię rachunku online. Aplikacja umożliwia również przesyłanie pieniędzy na numer telefonu komórkowego poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC. Użytkownik, który nie posiada PeoPay dostanie sms z informacją,  jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze.

Według Pekao aplikacja PeoPay od czasu jej udostępniania była najczęściej ściągana na telefony Samsung Galaxy S3 (ok. 14 proc.) oraz S2 (ok. 9 proc.). Wśród sieci komórkowych, działających na polskim rynku, z PeoPay korzystali najczęściej abonenci Play (ok. 27 proc.).