Trójmiejska firma technologiczna Blue Media, umożliwiająca m.in. doładowania telefonów komórkowych, która w ub.r. uzyskała zgodę na prowadzenie działalności krajowej instytucji płatniczej Blue Media podała wyniki za 2013 rok. Zanotowała w nim 562 mln zł przychodów, co oznacza 10-proc. wzrost rok do roku. Zysk netto firmy wyniósł ponad 5 mln zł, po wzroście o 17 proc.

Liczba operacji finansowych i autoryzacyjnych realizowanych przez systemy firmy wzrosła o 70 proc. do 260 mln. Przykładowo, Bank BGŻ udostępnił klientom doładowania telefonów i liczników energetycznych bezpośrednio z poziomu bankowości elektronicznej, a TMS Brokers wprowadził ekspresowe zasilenia sald inwestorów.

Blue Media w w styczniu ub.r. uruchomił systemu płatności BlueCash. Do grudnia firma wdrożyła go w 20 banków komercyjnych i spółdzielczych, które za pośrednictwem systemu zrealizowały ponad milion przelewów ekspresowych.

Należący do Blue Media serwis pożyczkowy Kokos.pl zgromadził do tej pory około ćwierć miliona pożyczkobiorców i pożyczkodawców, którzy łącznie pożyczyli sobie ponad 100 mln zł.