Finansowy gigant wchodzi w odroczone płatności

We współpracy z operatorem Blue Media ruszyły już pierwsze wdrożenia Payka, systemu płatności odroczonych za rachunki domowe.

Publikacja: 20.10.2021 14:45

Finansowy gigant wchodzi w odroczone płatności

Foto: Adobe Stock

W ten sposób można płacić np. za telefon komórkowy, energię elektryczną czy telewizję, a system stworzony został przez spółkę Paytree. We współpracy z Blue Media zostały zrealizowane pierwsze wdrożenia systemu u takich dostawców, jak innogy, Netia, Tauron, Polsat Box (dawniej Cyfrowy Polsat) czy Polkomtel.

Firma Paytree zbudowała system w oparciu o własny sposób oceny klienta, bazujący na zaawansowanej analityce. Z kolei Blue Media zajmuje się sprawnym przebiegiem procesu identyfikacji klienta, w tym wsparcie w ocenie oraz odpowiada za przekazywanie środków oraz pełne bezpieczeństwo transakcji.

- Payka to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą lub potrzebują przenieść płatność za swoje comiesięczne zobowiązania na późniejszy, bardziej dogodny dla nich czas - mówi Przemysław Płudowski, Business Development Director w Blue Media.

- Korzystamy z kilku alternatywnych form finansowania. Dzięki tym elementom możemy dostarczać różnorodne rozwiązania procesowo-produktowe dla naszych partnerów. Jednym z produktów, nad którym w ostatnim czasie intensywnie pracowaliśmy, jest Payka - mówi Bartłomiej Garczyk, prezes Paytree.

Po otrzymaniu rachunku za prąd, gaz, internet lub inne usługi, klient wchodzi do eBOK-a (elektronicznego biura obsługi klienta) swojego dostawcy lub otwiera wiadomość e-mail z informacją o nowym rachunku oraz linkiem do płatności. W eBOK-u lub na stronie płatności wybiera jako metodę płatności „Payka - zapłać później”. Po wypełnieniu formularza, który należy wypełnić oraz zatwierdzić swoje dane za pomocą logowania do swojej bankowości internetowej. Po przejściu pozytywnej weryfikacji klient otrzymuje umowę, którą musi zaakceptować otrzymanym kodem SMS. Po potwierdzeniu umowy, Payka natychmiast opłaca za klienta rachunek.

Płatność za usługę klient może uregulować jednorazowo po 30 dniach lub rozłożyć ją na cztery raty. Usługa jest dostępna za niewielką opłatą, o której klient jest informowany w trakcie zawierania transakcji. Oferta dostępna jest dla rachunków i faktur na kwotę od 100 zł do 2 tys. zł.

W ten sposób można płacić np. za telefon komórkowy, energię elektryczną czy telewizję, a system stworzony został przez spółkę Paytree. We współpracy z Blue Media zostały zrealizowane pierwsze wdrożenia systemu u takich dostawców, jak innogy, Netia, Tauron, Polsat Box (dawniej Cyfrowy Polsat) czy Polkomtel.

Firma Paytree zbudowała system w oparciu o własny sposób oceny klienta, bazujący na zaawansowanej analityce. Z kolei Blue Media zajmuje się sprawnym przebiegiem procesu identyfikacji klienta, w tym wsparcie w ocenie oraz odpowiada za przekazywanie środków oraz pełne bezpieczeństwo transakcji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Finanse
70 tys. zł za doradzanie w czasach PiS. PZU zrywa umowę z rektorem UW, prof. Nowakiem
Finanse
Cały rynek ściga się z czasem
Finanse
Kłopoty z wyborem nowych władz PFR. Brakuje chętnych
Finanse
Łatwiej o kredyty z EBI na obronność
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Finanse
Tomasz Bursa, wiceprezes OPTI TFI: Lepsza szybka korekta