W Dzienniku Ustaw zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
Do tej pory w Polsce obowiązek dbania o interesy osób niepełnosprawnych ciążył tylko na przedsiębiorcy wyznaczonym do świadczenia usług wchodzących w skład usługi powszechnej. Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego nałożyła obowiązek świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych na wszystkich dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
W świetle nowych przepisów regulaminy i cenniki przygotowywane muszą być w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi przez osoby niepełnosprawne: sporządzane w formacie tekstowym, w formie tradycyjnej – papierowej, w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki, a w przypadku wysyłania pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym umożliwiającym powiększenie czcionki. W ofercie dostawców mają być modele telefonów (i inne urządzenia końcowe) dostosowane do potrzeb dla osób niepełnosprawnych (rozporządzenie określa ich parametry). Do potrzeb osób niepełnosprawnych muszą być też przystosowane aparaty publiczne. Na wdrożenie tych wymagań operatorzy mają sześć miesięcy.
W ciągu 12 miesięcy natomaist ma powstać około 500 biur obsługi abonentów ma być dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mają one być m.in. wyposażone w urządzenia umożliwiające połączenie się z tłumaczem języka migowego lub systemu językowo–migowego on-line albo zapewniać usługi tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego;
Więcej czasu, bo 24 miesięce operatorzy będą mieli na dostosowanie swych stron internetowych do potrzeb osób niepełnosprawnych (standard Web Content Accessibility Guidelines WCAG 2.0.).