Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że marki Orange Polska i PKN Orlen są najbardziej zauważalne w czasie wydarzeń sportowych i kulturalnych.
Duże wydarzenia oraz umowy sponsorskie, które wysoko uplasowały Orange to przede wszystkich współpraca z reprezentacją Polski w piłce nożnej, która mimo słabych wyników wciąż ma dużą oglądalność. Zakończona w zeszłym roku umowa obejmowała między innymi rozgrywane dwa lata temu mistrzostwa Europy. W pamięć wbija się też Orange Warsaw Festival, którego kolejna edycja odbyła się w czerwcu na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Orange został wskazany przez 23 proc. respondentów wśród najbardziej aktywnych sponsorów. Kolejne w kolejności są PKN Orlen i Biedronka, a czwarte miejsce i 16 proc. wskazań otrzymał Plus wyprzedzając między innymi Coca-Colę.
Polkomtel, operator sieci Plus, rozpoznawalność zawdzięcza w dużej mierze dzięki dużej popularności siatkówki, której rozgrywki ligowe i reprezentacyjne wspiera od lat.
Zdecydowanie częściej wymieniani są sponsorzy wydarzeń sportowych, niż tych dotyczących szeroko rozumianej kultury i sztuki.