Ale już dbałość o wizerunek, jaki budujemy u pani sprzątającej mieszkanie, niani naszych dzieci albo u stażysty w firmie (zwłaszcza gdy jesteśmy tam menedżerem), zwykle nie zaprząta nam głowy. Jeszcze mniej dbamy o uwagi rzucane w firmowej windzie, w metrze czy w salonie fryzjerskim, choć i one mogą wpłynąć na naszą reputację.
To przykłady błędów , przed którymi ostrzega Joanna Malinowska-Parzydło, autorka poradnika „Jesteś marką", która tematykę budowania osobistych marek zgłębia od lat, również w praktyce. W dodatku jest to praktyka z dwóch stron; z jednej – osoby, która z powodzeniem zbudowała własną markę eksperta, z drugiej – kogoś, kto przez lata zawodowo oceniał i wyceniał markę innych jako dyrektor personalny. Tę funkcję Joanna Malinowska-Parzydło pełniła w kilku znanych firmach, w tym w telewizyjnej grupie TVN. Telewizja jest jednym z kilku biznesów, gdzie silna osobista marka bywa często decydującym atutem (podobnie jak w polityce, filmie czy w muzyce).