Z raportów IDC wynika, że przyszłością rynku mobilnego są urządzenia 2 w 1, czyli tzw. hybrydy. Stając przed decyzją: tablet czy notebook, użytkownicy coraz częściej wybierają ich połączenie.
– Hybrydy to stosunkowo młoda kategoria. Pojawiła się na rynku w 2013 r. i stopniowo rośnie w siłę. Wydajność notebooka, dotykowy, odłączany lub obracany wygodny ekran, mobilność tabletu, a to wszystko w cenie standardowego laptopa – mówi Stanisław Góralczyk z Intel Technology Polska. Eksperci przewidują, że w tym roku sprzedaż tabletów wzrośnie jedynie o 2,1 proc., do 234,5 mln sztuk. Przekonują, że rynek dojrzał. Tak samo jest z notebookami. Pojawiły się natomiast zalążki nowych trendów. Zdaniem analityków IDC właśnie urządzenia hybrydowe będą cieszyły się coraz większą popularnością. – Coraz częściej decyzje o zakupie urządzenia podejmujemy po analizie sposobu, w jaki będziemy z niego korzystać – tłumaczy Stanisław Góralczyk.