Sieci komórkowe. Opłaty za telefon na kartę pod lupą UOKIK

Urząd antymonopolowy szuka sposobu, aby klienci sieci komórkowych mogli odzyskać pieniądze zgromadzone na karcie przedpłaconej.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:32 Publikacja: 26.09.2016 20:23

Foto: 123RF

W sierpniu pisaliśmy w „Rzeczpospolitej", że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów interesuje się sprawą pieniędzy przepadających po tym, jak użytkownikom telefonii na kartę kończy się tzw. ważność konta. Jak się okazuje, sprawa ma dalszy ciąg. UOKIK poinformował bowiem w poniedziałek, że wszczął postępowanie przeciwko Orange Polska, T-Mobile Polska, Polkomtelowi oraz P4 (Play) w związku z ich polityką w tej kwestii.

Wątpliwości Marka Niechciała, prezesa UOKiK, wzbudza to, że po upływie ważności konta użytkownika polscy operatorzy nie zwracają klientom niewykorzystanych środków. Tymczasem, w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja czy Hiszpania, zwrot niewykorzystanych pieniędzy jest powszechną praktyką.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy