Sieci komórkowe. Opłaty za telefon na kartę pod lupą UOKIK

Urząd antymonopolowy szuka sposobu, aby klienci sieci komórkowych mogli odzyskać pieniądze zgromadzone na karcie przedpłaconej.

Aktualizacja: 26.09.2016 21:32 Publikacja: 26.09.2016 20:23

Foto: 123RF

W sierpniu pisaliśmy w „Rzeczpospolitej", że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów interesuje się sprawą pieniędzy przepadających po tym, jak użytkownikom telefonii na kartę kończy się tzw. ważność konta. Jak się okazuje, sprawa ma dalszy ciąg. UOKIK poinformował bowiem w poniedziałek, że wszczął postępowanie przeciwko Orange Polska, T-Mobile Polska, Polkomtelowi oraz P4 (Play) w związku z ich polityką w tej kwestii.

Wątpliwości Marka Niechciała, prezesa UOKiK, wzbudza to, że po upływie ważności konta użytkownika polscy operatorzy nie zwracają klientom niewykorzystanych środków. Tymczasem, w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja czy Hiszpania, zwrot niewykorzystanych pieniędzy jest powszechną praktyką.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień