O wzrost sprzedaży w Polsce spokojni są także producenci i dystrybutorzy whisky. – Polacy nadal interesują się międzynarodowymi markami wchodzącymi na nasz rynek. Coraz chętniej sięgają po whisky i to nie tylko szkockie, ale także po mniej znane whisky irlandzkie – mówi Małgorzata Kwilosz, dyrektor consumer & trade marketing w Diageo Polska, który jest liderem naszego rynku whisky. Firma sprzedaje u nas m.in. johnnie walkera, a kilka tygodni temu wprowadziła do sieci handlowych najpopularniejszą w Europie whisky J&B. Do końca czerwca 2009 r. chce z nią dotrzeć do większości sklepów detalicznych sprzedających luksusowe alkohole.

Spodziewany wzrost popytu chce także wykorzystać należąca do grupy Belvedere spółka Sobieski. Ma jej w tym pomóc whisky William Peel w zmienionym opakowaniu.

Euromonitor przewiduje, że popyt na whisky będzie rósł w Polsce także w kolejnych latach. W 2010 r. – przy założeniu, że nie wzrosną ceny – przeznaczymy na nią 754,4 mln zł. Do 2012 r. wartość sprzedaży whisky zwiększy się do ok. 820 mln zł. Będzie ponad 16 proc. wyższa niż w 2009 r.

Analitycy Euromonitora uważają, że to właśnie Polska i pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej będą napędzać sprzedaż whisky. Popyt na nią będzie rósł szybko także w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej