Prognozy analityków, ankietowanych przez agencję Reuters, wskazywały, że w analizowanym okresie sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. o 0,25 proc.
W zestawieniu z kwietniem, wolumen sprzedaży zwiększył się o 1,6 proc.
Najbardziej wzrosła sprzedaż leków i kosmetyków o 10,5 proc., odzieży o obuwia - o 9,9 proc., mebli, sprzętu RTV i AGD – o 7,5 proc., samochodów – o 6,1 proc. żywności – o 4,8 proc., a ogólnie w supermarketach (sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach) zostawiliśmy o 10,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Za to mocno spadła sprzedaż paliw – o 12,3 proc., książek i prasy – 0 1 proc., oraz pozostałych towarów – aż o 9,2 proc.
W ujęciu realnym (w cenach stałych) sprzedaż detaliczna wzrosła w maju o 1,2 proc. wobec wzrostu o 0,1 proc. w kwietniu.