Chińscy millenialsi rzucili się na luksusowe towary

Sprzedaż na chińskim rynku torebek Gucci czy kosmetyków Chanel, przez lata dość niemrawa, w minionym roku wzrosła najbardziej od ponad 5 lat i wszystko wskazuje, że podobnej dynamiki można oczekiwać również w tym roku – według danych firmy konsultingowej Bain & Co.

Publikacja: 17.01.2018 12:04

Chińscy millenialsi rzucili się na luksusowe towary

Foto: Flickr

Dzieje się tak dlatego, że uroki tego segmentu rynku odkryli młodzi Chińczycy urodzeni w ostatnim dwudziestoleciu minionego wieku, a więc już zarabiający wystarczająco dużo, by stać ich było na korzystanie z tych uroków. Najbardziej wzrosła sprzedaż damskiej odzieży, biżuterii, kosmetyków, butów i torebek.

W minionym roku na chińskim rynku sprzedano luksusowe towary za w sumie 142 mld juanów (22,07 mld USD), o prawie 20 proc. więcej niż w poprzednim roku. To największy wzrost od 2011 r., kiedy ten segment rynku ucierpiał na skutek spowolnienia tempa wzrostu gospodarczego, a przede wszystkim w wyniku ostrej kampanii antykorupcyjnej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie