Sprawdzaj kontrahentów, unikniesz zatorów płatniczych

Wciąż niewielu przedsiębiorców weryfikuje wiarygodność swoich kontrahentów w biurach informacji gospodarczej. Tymczasem na niesolidnego płatnika może trafić każda firma, dlatego warto się zabezpieczyć przed takim zagrożeniem.

Publikacja: 18.01.2018 20:00

Branża transportowa jest jedną z tych, w których ryzyko trafienia na nierzetelnego kontrahenta jest

Branża transportowa jest jedną z tych, w których ryzyko trafienia na nierzetelnego kontrahenta jest wyższe od przeciętnego.

Foto: Fotolia

W Polsce dane o dłużnikach, zarówno tych niesolidnych, opóźniających płatności, jak i tych terminowo wywiązujących się ze wszystkich zobowiązań, zbiera i monitoruje kilka firm – biur informacji gospodarczej. Dane te są bezcenne dla wszystkich przedsiębiorców, którym zależy na odpowiedzialnym zarządzaniu finansami.

Niestety, z odpowiedzialnością tą nie jest najlepiej, ponieważ z danych BIG InfoMonitor wynika, że aż 68 proc. firm z sektora MŚP z BIG nie korzysta. Poprzestają na sprawdzeniu wiarygodności swoich kontrahentów w internecie (ponad 40 proc.), analizowaniu wyników finansowych pobranych z KRS (40 proc.) lub też kierowanych do innych firm pytań o opinię na temat kontrahenta (41,5 proc.). W takiej sytuacji trudno się dziwić, że zmorą mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw są zatory płatnicze, nie tylko opóźniające inwestycje, ale i obniżające płynność finansową.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Polska w roli regionalnego filaru stabilności
Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex