Reklama

Rośnie popularność car sharingu w Polsce. Ale do liderów nam daleko

4Mobility, notowana na NewConnect spółka, która prowadzi w Warszawie sieć samoobsługowych wypożyczalni samochodów typu car sharing (od marca również w Poznaniu), tylko od stycznia br. zanotowała ponad 15 tys. przejazdów autami na minuty, a udostępniona przez spółkę autorska aplikacja została pobrana w tym czasie już prawie 20 tys. razy. To potwierdza, że zainteresowanie usługami car sharing w Polsce rośnie.

Publikacja: 14.03.2018 16:53

Na Trasie Łazienkowskiej biało-czerwono: ale mało kto jest wzruszony

Na Trasie Łazienkowskiej biało-czerwono: ale mało kto jest wzruszony

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Usługi car sharing z sukcesem rozwijają się na całym świecie - w Europie z aut na minuty korzysta już około 3 mln osób. W Polsce potencjał tej usługi jest nadal niewykorzystany, samochody są dostępne zaledwie w pięciu miastach, a ze współdzielonych aut korzysta dopiero kilkadziesiąt tysięcy osób. Dla porównania w Niemczech auta na minuty można wypożyczyć w 600 miastach, a obecnie z usług korzysta tam 1,7 mln użytkowników. Mimo dojrzałości rynku niemieckiego corocznie odnotowywany jest jego 35-proc. wzrost. - W ciągu kilku tygodni od udostępnienia nowej aplikacji przybyło nam 7 tys. użytkowników. Przemieszczanie się autami na minuty zyskuje na popularności, a rozwój rynku usług car sharing w Polsce dopiero nabiera tempa - komentuje Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Istotne zmiany w zarządach Azotów i ZA Puławy
Biznes
AI zmienia e-handel, Polska ostrzega Rosję, Kreml podnosi podatki
Biznes
Więcej firm tworzy poduszkę finansową. Pomaga dobra koniunktura
Biznes
Sankcje na Rosję, cyberatak na lotniska i obniżka perspektywy dla Polski
Biznes
Kina walczą o widzów. W ten weekend mocno tną ceny
Reklama
Reklama