Reklama

Wydajemy na towary luksusowe już 25 mld zł

Rynek luksusu nakręca rosnąca liczba osób zamożnych. Dlatego na wejście do naszego kraju decydują się kolejne znane marki.

Aktualizacja: 13.12.2019 06:16 Publikacja: 12.12.2019 21:00

Wydajemy na towary luksusowe już 25 mld zł

Foto: Adobe Stock

Ponad 32 tys. osób w kraju zarabia rocznie co najmniej 1 mln zł. Z kolei aktywami wartymi co najmniej 1 mln dol. może się pochwalić 116 tys. osób – wynika z dorocznego raportu firmy KPMG. Firma podaje, że w 2018 r. w Polsce mieszkało już ponad 234 tys. osób zarabiających ponad 20 tys. zł miesięcznie, z czego blisko 67 tys. zarabiało powyżej 50 tys. zł.

Bardzo dynamicznie rośnie liczba Polaków o rocznych dochodach przekraczających 1 mln zł, w 2018 r. było ich już 32,1 tys., co oznacza wzrost o 38,4 proc. w ujęciu rocznym. Najwięcej najbogatszych mieszka w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim. W sumie w 2018 r. liczba dobrze zarabiających Polaków, czyli o miesięcznych zarobkach ponad 7,1 tys. zł brutto, przekroczyła 1,4 mln osób, których łączne dochody wyniosły 319 mld zł. Zgodnie z szacunkami KPMG w 2019 r. liczba dobrze zarabiających osób wyniesie blisko 1,6 mln, a ich łączny dochód wzrośnie o 12,6 proc. i będzie nadal rosnąć.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama