#RZECZoBIZNESIE: Aniela Hejnowska: Transformacja cyfrowa polskich firm jest niezbędna

Transformacja cyfrowa polega na tym, że w serce biznesu wsadzamy technologię - mówi Aniela Hejnowska, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 18.12.2019 14:20 Publikacja: 18.12.2019 11:45

#RZECZoBIZNESIE: Aniela Hejnowska: Transformacja cyfrowa polskich firm jest niezbędna

Foto: tv.rp.pl

materiał powstał we współpracy z firmą Microsoft

Gość zaznaczyła, że coraz więcej polskich biznesów wchodzi w transformację cyfrową, wdrażając rozwiązania technologiczne w poszczególnych obszarach działania organizacji, bardziej niż w całościowej strategii.

- To pierwszy krok, żeby rozpoznać z czym to się je. Ważne, żebyśmy nabyli kompetencje niezbędne do odpowiedniego korzystania z technologii - mówił Hejnowska.

Tłumaczyła, że benefity chmury obliczeniowej zależą od rodzaju biznesu. Przejście w chmurę jest elementem transformacji cyfrowej.

- Transformacja cyfrowa polega na tym, że w serce biznesu wsadzamy technologię. Podejmując jakiekolwiek istotne decyzje uwzględniamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które są dostępne. To pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku – oceniła gość.

- Korzystamy z chmury, żeby mieć przewagę nad naszymi konkurentami, szybciej reagować na potrzeby rynku, móc się lepiej skalować i wykorzystywać zasoby – dodała.

Zaznaczyła, że przez globalizację konkurencja może wejść w każdym momencie z różnej strony.

Hejnowska wyjaśniła, że najpierw trzeba zrozumieć kim jest nasz klient i jakie są jego potrzeby. - Wtedy patrzymy jakie mamy dostępne narzędzia i technologie, które będą pomagały lepiej odpowiadać na te potrzeby – mówiła.

- Np. Office 365 pomaga kolaborować z pracownikami. To rozwiązanie jest de facto w chmurze i daje możliwości zdalnej komunikacji z pracownikami, dzielenia się dokumentami. Usprawnia to pracę, a pracownicy mogą pracować w różnych lokalizacjach. Dużo małych i średnich firm ma rozproszone struktury, więc można zacząć od tego narzędzia do usprawnienia swojej pracy i poznania nowej technologii – dodała.

Jest duża świadomość, że transformacja cyfrowa jest niezbędna.

- Ponad 80 proc. menadżerów i zarządów mówi, że wiedzą, iż transformacja cyfrowa jest niezbędna w realizacji ich celów strategicznych. W tych samych badaniach widzimy, że tylko 37 proc. z nich już coś z tym robi. Tu jest dziura do zagospodarowania - stwierdziła Hejnowska.

- Nie ma czegoś takiego jak kompetencja cyfrowa. Mówimy o zarządzaniu zmianą. „Kompetencja cyfrowa" nie jest niczym innym jak dobrym wdrożeniem zmiany w organizacji z odpowiednim planem, który uwzględnia technologię – dodała.

Hejnowska podkreśliła, że bane w chmurze są bardziej bezpieczne niż na stałej infrastrukturze w danej firmie.

- Nasza firma ma całą rzeszę ludzi, którzy pracują stricte nad zabezpieczeniami chmury. Mamy największą liczbę międzynarodowych certyfikatów bezpieczeństwa. Gdy się ma własny dział IT i infrastrukturę, ciężko jest zdobyć te wszystkie certyfikaty – tłumaczyła.

materiał powstał we współpracy z firmą Microsoft

Gość zaznaczyła, że coraz więcej polskich biznesów wchodzi w transformację cyfrową, wdrażając rozwiązania technologiczne w poszczególnych obszarach działania organizacji, bardziej niż w całościowej strategii.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO