Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 03.07.2018 22:35 Publikacja: 03.07.2018 22:30
Foto: materiały prasowe
Na polskim rynku to floty rządzą rynkiem nowych aut. Zatem od flotowych zakupów i decyzji osób, które nimi zarządzają zależy, jak wygląda sprzedaż. Czy jest szansa, że dadzą sygnał do ekologizacji transportu i większego zainteresowania hybrydami? Bo na razie ciągle ze względu na koszty diesle trzymają się mocno...
Wojciech Drzewiecki: Rzeczywiście, utrzymująca się od dłuższego czasu wysoka sprzedaż nowych samochodów osobowych to przede wszystkim zasługa dużej aktywności po stronie klientów instytucjonalnych. Na polskim rynku stanowią oni siłę napędową rejestracji nowych aut. W maju br. ich udział w ogólnej liczbie rejestracji nowych samochodów był rekordowy w porównaniu do analogicznego miesiąca w poprzednich latach i osiągnął poziom 73,7 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili w maju 31 223 auta. Udział firm w rynku w 2018 roku wyniósł zaś dotychczas 68,4 proc. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych". Ponieważ tam też mogą znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej różnić. Nabywcy indywidualni, którzy stanowią wyraźną mniejszość wśród klientów salonów samochodowych, zaopatrują się w auta głównie na rynku pojazdów używanych.
Amerykański producent półprzewodników Texas Instruments zainwestuje ponad 60 miliardów dolarów w rozbudowę produ...
Rząd Kanady objął sankcjami krewnych i otoczenie Władimira Putina. Na czarnej liście są m.in. była żona Putina,...
Celujemy w ponad 2 mld zł przychodów rocznie i ekspansję zagraniczną – mówi Michał Wróblewski, prezes Rockfinu.
Polska zmaga się z nadprodukcją OZE. KE planuje zakaz importu rosyjskiego gazu od 1 stycznia 2026 roku. Trump ni...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Wyzwania i szanse transformacji energetycznej były tematem nowego odcinka podcastu „E.ON Talks”. Uczestniczące w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas