Reklama
Rozwiń
Reklama

Światowe nakłady na reklamę w górę, ale wolniej niż ceny

Wolniejszy rozwój gospodarki to zapowiedź wolniejszego wzrostu rynku reklamowego na świecie i w Polsce.

Publikacja: 26.12.2019 21:00

Światowe nakłady na reklamę w górę, ale wolniej niż ceny

Foto: Adobe Stock

Według prognozy agencji mediowej Zenith w 2020 r., głównie za sprawą spadku popularności telewizji linearnej, o 1,6 proc. skurczy się grono odbiorców reklam, a mimo to globalne nakłady reklamowe zwiększą się o 4,3 proc., do 666 mld dol. Według Zenithu od lat rosną bowiem ceny mediów.

W zestawieniu z prognozami Międzynarodowego Funduszu Walutowego nakłady na reklamę będą rosły w przyszłym roku wolniej niż globalne PKB. Różnica na niekorzyść wydatków na reklamę ma się powiększyć w kolejnych latach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Biznes
Za mało kobiet w zarządach, kryzys ofert IT w UE, Trump znosi cła na żywność
Biznes
Tak Unia Europejska pomaga Putinowi. Polska niechlubnym liderem
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama