Reklama

Światowe nakłady na reklamę w górę, ale wolniej niż ceny

Wolniejszy rozwój gospodarki to zapowiedź wolniejszego wzrostu rynku reklamowego na świecie i w Polsce.

Publikacja: 26.12.2019 21:00

Światowe nakłady na reklamę w górę, ale wolniej niż ceny

Foto: Adobe Stock

Według prognozy agencji mediowej Zenith w 2020 r., głównie za sprawą spadku popularności telewizji linearnej, o 1,6 proc. skurczy się grono odbiorców reklam, a mimo to globalne nakłady reklamowe zwiększą się o 4,3 proc., do 666 mld dol. Według Zenithu od lat rosną bowiem ceny mediów.

W zestawieniu z prognozami Międzynarodowego Funduszu Walutowego nakłady na reklamę będą rosły w przyszłym roku wolniej niż globalne PKB. Różnica na niekorzyść wydatków na reklamę ma się powiększyć w kolejnych latach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama