Według prognozy agencji mediowej Zenith w 2020 r., głównie za sprawą spadku popularności telewizji linearnej, o 1,6 proc. skurczy się grono odbiorców reklam, a mimo to globalne nakłady reklamowe zwiększą się o 4,3 proc., do 666 mld dol. Według Zenithu od lat rosną bowiem ceny mediów.
W zestawieniu z prognozami Międzynarodowego Funduszu Walutowego nakłady na reklamę będą rosły w przyszłym roku wolniej niż globalne PKB. Różnica na niekorzyść wydatków na reklamę ma się powiększyć w kolejnych latach.

Jeśli przyjąć, że podobna zależność wystąpi w Polsce, gdzie rynek reklamy po wyjątkowo udanym 2018 r. wrócił w 2019 do normalności, to w 2020 r. możemy zobaczyć zwyżkę rzędu 3 proc.
Jak piszemy bowiem dziś na łamach, średnia prognoz ekonomistów ankietowanych przez „Rzeczpospolitą" mówi, że w 2020 r. krajowe PKB powiększy się o 3,4 pkt proc. (wolniej o 0,8 pkt proc. niż w 2019 r.).