Reklama

British American Tobacco wprowadza na rynek glo

Koncerny tytoniowe szukają mniej szkodliwej alternatywy dla tradycyjnych papierosów.

Publikacja: 03.10.2018 21:00

British American Tobacco wprowadza na rynek glo

Foto: Fotolia

– Oczywiście najzdrowiej jest nie palić – mówił w środę w czasie prezentacji glo Dragos Constantinescu, dyrektor zarządzający British American Tabacco Polska. W Polsce jest jednak 7 mln palaczy. Większość ma świadomość szkodliwości palenia. Mimo to sięgają po papierosy. – Ważne są więc rozwiązania mniej szkodliwe dla zdrowia. Takimi są e-papierosy i produkty, które podgrzewają tytoń – mówił Dragos Constantinescu.

Czytaj także: Liczymy na znaczące przychody z glo i neo

Glo to innowacyjne urządzenie, w którym wkłady tytoniowe podgrzewane są do ok. 240 stopni Celsjusza. – Glo jest potencjalnie mniej szkodliwą alternatywą dla tradycyjnych papierosów – mówiła Katarzyna Witkowska, dyrektor do spraw brand marketingu w BAT Polska.

Tłumaczyła, że nie ma tu procesu spalania, dzięki czemu emisja substancji toksycznych została zmniejszona o 90–95 proc. w porównaniu z tradycyjnymi papierosami. W tych ostatnich tytoń spalany jest w temperaturze 900 stopni. – Dzięki podgrzewaniu tytoniu na dłoniach, włosach i ubraniach użytkowników glo zostaje znacznie mniej nieprzyjemnego zapachu. Nasz nowy produkt jest też znacznie mniej uciążliwy dla osób postronnych. No i nie ma tu popiołu – mówiła Katarzyna Witkowska.

Glo to urządzenie elektroniczne. Podgrzewa się w nim wkłady tytoniowe przypominające papierosy. Bat nazwał je neo. Składają się z czterech części. W pierwszej jest tytoń, druga służy do chłodzenia, trzecia do chłodzenia i filtrowania, zaś czwarta to ustnik i filtr. Neo sprzedawane są w paczkach przypominających te z tradycyjnymi papierosami.

Reklama
Reklama

BAT przygotował glo w czterech kolorach. Neo sprzedaje w czterech smakach, m.in. zwykłego tytoniu i mentolowym. Paczka neo (20 sztuk) kosztuje 15 zł. Samo urządzenie to wydatek 250 zł. Jego bateria wystarcza na 30 sesji.

BAT powołuje się na liczne badania, które potwierdzają – jak mówi – potencjalnie niższą szkodliwość produktów podgrzewających tytoń. Te badania będą prowadzone także w kolejnych latach.

Obecnie sprzedaż glo objęta jest takimi samymi obwarowaniami jak tradycyjnych papierosów. Nie można ich też reklamować.

Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Biznes
Polskie średnie i duże firmy gotowe na globalną ekspansję
Biznes
Ożywienie zatrudnienia w 2026, LOT traci szansę na rozwój, podatki duszą spółki
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama