Reklama

British American Tobacco wprowadza na rynek glo

Koncerny tytoniowe szukają mniej szkodliwej alternatywy dla tradycyjnych papierosów.

Publikacja: 03.10.2018 21:00

British American Tobacco wprowadza na rynek glo

Foto: Fotolia

– Oczywiście najzdrowiej jest nie palić – mówił w środę w czasie prezentacji glo Dragos Constantinescu, dyrektor zarządzający British American Tabacco Polska. W Polsce jest jednak 7 mln palaczy. Większość ma świadomość szkodliwości palenia. Mimo to sięgają po papierosy. – Ważne są więc rozwiązania mniej szkodliwe dla zdrowia. Takimi są e-papierosy i produkty, które podgrzewają tytoń – mówił Dragos Constantinescu.

Czytaj także: Liczymy na znaczące przychody z glo i neo

Glo to innowacyjne urządzenie, w którym wkłady tytoniowe podgrzewane są do ok. 240 stopni Celsjusza. – Glo jest potencjalnie mniej szkodliwą alternatywą dla tradycyjnych papierosów – mówiła Katarzyna Witkowska, dyrektor do spraw brand marketingu w BAT Polska.

Tłumaczyła, że nie ma tu procesu spalania, dzięki czemu emisja substancji toksycznych została zmniejszona o 90–95 proc. w porównaniu z tradycyjnymi papierosami. W tych ostatnich tytoń spalany jest w temperaturze 900 stopni. – Dzięki podgrzewaniu tytoniu na dłoniach, włosach i ubraniach użytkowników glo zostaje znacznie mniej nieprzyjemnego zapachu. Nasz nowy produkt jest też znacznie mniej uciążliwy dla osób postronnych. No i nie ma tu popiołu – mówiła Katarzyna Witkowska.

Glo to urządzenie elektroniczne. Podgrzewa się w nim wkłady tytoniowe przypominające papierosy. Bat nazwał je neo. Składają się z czterech części. W pierwszej jest tytoń, druga służy do chłodzenia, trzecia do chłodzenia i filtrowania, zaś czwarta to ustnik i filtr. Neo sprzedawane są w paczkach przypominających te z tradycyjnymi papierosami.

Reklama
Reklama

BAT przygotował glo w czterech kolorach. Neo sprzedaje w czterech smakach, m.in. zwykłego tytoniu i mentolowym. Paczka neo (20 sztuk) kosztuje 15 zł. Samo urządzenie to wydatek 250 zł. Jego bateria wystarcza na 30 sesji.

BAT powołuje się na liczne badania, które potwierdzają – jak mówi – potencjalnie niższą szkodliwość produktów podgrzewających tytoń. Te badania będą prowadzone także w kolejnych latach.

Obecnie sprzedaż glo objęta jest takimi samymi obwarowaniami jak tradycyjnych papierosów. Nie można ich też reklamować.

Biznes
Asseco bije rekordy wyników. Czy inwestorzy mogą liczyć na kolejną hossę?
Biznes
Asseco pokazuje wyniki. Polska noga rośnie najmocniej
Biznes
Polska gospodarka przyspiesza, fundusze obligacji, chmurowy sojusz Amazon–Google
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama