Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Ostra konkurencja w branży i wyjątkowo ciepłe lato dało się we znaki firmom organizującym wycieczki. Wartość giełdowej spółki Rainbow Tours, właściciela biura podróży Rainbow, od stycznia stopniała o ponad 60 procent.

Aktualizacja: 11.10.2018 21:09 Publikacja: 11.10.2018 21:00

Rainbow Tours znalazł pomysł na konkurencję

Foto: Filip Frydrykiewicz

Po dobrym 2017 r., kiedy łączne przychody sektora wzrosły o ponad 20 procent, do około 7 mld złotych, branża turystyczna miała wyostrzone apetyty na lato 2018 r. Jednak w tym roku popyt na usługi był mniejszy od założeń. Mocno odbiło się to na wynikach. Firmy były bowiem zmuszone do obniżania cen wycieczek niemal całej oferty letniej. W pierwszej połowie roku przychody giełdowego Rainbow Tours co prawda wzrosły o ponad 15 procent, do 630,5 mln złotych, ale zysk netto skurczył się o 82 procent, do nieco ponad 1 mln złotych.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Czołgi K2 wreszcie na finiszu. Miało być szybko, wyszło jak zwykle
Biznes
Kłopoty producenta leku Ozempic. Prezes rezygnuje ze stanowiska
Biznes
Łączą się dwaj najwięksi operatorzy telewizji kablowej w USA
Biznes
Postulaty gospodarcze kandydatów na Prezydenta. Putin nie przyleciał do Turcji
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA