Ważni ludzie odchodzą z Renault do konkurencji

Wysoki przedstawiciel sojuszu Renaulta-Nissana z czasów Carlosa Ghosna przeszedł do PSA na stanowisko dyrektora strategii przemysłowej - podał rzecznik PSA. Jego odejście świadczy o dużych napięciach w sojuszu - twierdzi Reuter

Aktualizacja: 03.09.2019 16:26 Publikacja: 03.09.2019 16:09

Ważni ludzie odchodzą z Renault do konkurencji

Foto: Bloomberg

Arnaud Deboeuf pracował w Renault od 1993 r., w 2015 r. został dyrektorem biura prezesa sojuszu utworzonego z Nissanem, przez co stał się zausznikiem Carlosa Ghosna.

Czytaj także: Połączenie FCA i Renault: Fuzji nie będzie...

Deboeuf wyjaśnił teraz w wewnętrznym piśmie przyczyny swego odejścia, do którego doszło latem, a zostało teraz potwierdzone oficjalnie. "Kiedy dyrektor generalny Renaulta, Thierry Bolloré oświadczył mi, że nikt już nie chce ze mną pracować i że to jest powód, dla którego powinienem odejść z Renaulta i nie mogę także pracować w Nissanie, to jego słowa mogłyby mnie zranić, gdybym nie miał w pamięci wszystkich chwil spędzonych razem".

Wyraził również zadowolenie z konwergencji, do jakiej doszło w ciągu kilku lat między projektami i ekipami obu firm, " mimo że burza od listopada poddaje sojusz ciężkiej próbie i zniszczyła wiele z tego cośmy skonstruowali, wywołując dezorientację ekip."

Według trzech informatorów, Deboef był ceniony w Nissanie, który zaproponował mu kierownicze stanowisko, ale Bolloré, z którym jego stosunki pogorszyły się po popadnięciu Ghosna w niełaskę, zablokował ten transfer.

Tavares przyciągnął więcej kadrowców

Renault nie chciał wypowiedzieć się w tej sprawie, sam Deboeuf nie zareagował na prośbę o komentarz. Jego odejście świadczy o utrzymujących się wstrząsach w kierownictwie Renaulta po upadku Ghosna.

W sektorze samochodowym dochodziło do przechodzenia z jednej firmy do drugiej, nie było w tym nic nadzwyczajnego, jednak przechodzenie z Renaulta do grupy PSA nasiliło się, gdy numer 2 w Renault, Carlos Tavares został szefem PSA w 2014 r. z misją ratowania niemal bankruta.

Za nim poszli inni. Dawny dyrektor handlowy Renaulta, Thierry Koskas został w marcu wiceprezydentem, dyrektorem sprzedaży i marketingu w PSA, szef działu silników w sojuszu, Alain Raposo został w 2018 r. szefem takiego samego działu w PSA, obecny dyrektor przemysłowy Yann Vincent, któremu będzie podlegać Deboeuf, był wcześniej szefem pionu kontroli jakości w Renault i dyrektorem operacyjnym w AwtoWAZ. Anne Abboud po 30 latach pracy w Renault odpowiada teraz w PSA za sieć salonów, a obecny dyrektor działu programów i strategii w PSA, Olivier Bourges przepracował 9 lat w Renault i Nissanie.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca