Mobilny świat spotka się w Katowicach

Nowe napędy, wielkie inwestycje, innowacyjne modele biznesowe i pełna zeroemisyjność. 9 i 10 października na Impact mobility rEVolution'19 odbędzie się polska premiera elektrycznego Volkswagena ID.3 i prezentacja bolidu Formuły E.

Publikacja: 23.09.2019 21:00

Co roku do Katowic zjeżdżają liderzy świata mobility, przedstawiciele biznesu, sfer rządowych i eksp

Co roku do Katowic zjeżdżają liderzy świata mobility, przedstawiciele biznesu, sfer rządowych i eksperci z różnych branż

Foto: materiały prasowe

Nowe, świeże rozdanie na światowej mapie gospodarczej zdarza się ledwie raz na kilka dekad. Po erze eksplozji m.in. komputerów i smartfonów przyszła kolej na motoryzację. Wobec wzbierającej fali rewolucji w sferze elektromobilności także Polska chce być jednym z głównych aktorów na premierowej scenie.

– Mamy ambicje stania się globalnym liderem w sektorze baterii i akumulatorów – podkreśla Jadwiga Emilewicz, minister technologii i przedsiębiorczości, jedna z liderek obecnych na Impact mobility rEVolution'19.

Do Katowic przyjadą także – dyskutować i ogłaszać nowe przedsięwzięcia – takie tuzy jak Henrik Fisker, Kevin Noertker (Ampaire), Bruce Douglas (Solar Power Europe), Thorsten Schäffler (Flixbus), Allan McNish (Audi Sport ABT Schaeffler), oraz polscy eksperci, przedstawiciele instytucji państwowych i szefowie firm: Filip Grzegorczyk (Tauron), wicepremier Jarosław Gowin, minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz, czy Kazimierz Karolczak (Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia). Głos zabierze też Stefan Ytterborn, który – wbrew wielu sceptykom – stworzył elektryczne motocykle terenowe pod marką Cake. Podobnych pionierów w Katowicach nie zabraknie. A to dlatego, że każda z sześciu ścieżek tematycznych – takich jak e-mobilność, finansowanie i inwestycje (w tym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego), mobilność w miastach, mobilność jako usługa, czysty i zrównoważony transport oraz zielona fabryka – przyciąga liderów z całego świata.

Wśród kilkuset firm, dziesiątek startupów i ponad 200 występujących z kilkunastu krajów, którzy na czterech scenach zaprezentują się pięciotysięcznej publice, nie zabraknie przedstawicieli ekosystemu największej firmy motoryzacyjnej w skali globu – Volkswagen Group i Volkswagen Financial Services. Jesień 2019 r. to dla Volkswagen AG kluczowy czas: początek e-ofensywy, na którą przeznaczy w najbliższych latach 30 mld euro, inwestując nie tylko w 70 modeli elektrycznych, ale również w głęboką technologię. W tym nurcie plasuje się np. niedawne wykupienie przez VW 20-proc. udziału w szwedzkim Northvolcie, zaangażowanie w European Battery Alliance czy sojusz z Fordem na polu pojazdów autonomicznych.

– Plany uwzględniają 22 mln elektrycznych samochodów wyprodukowanych przez grupę do 2028 r., 70 elektrycznych modeli w ofercie do 2025 r. i 30 mld euro inwestycji w elektryczną rewolucję do 2023 r. Jesteśmy przekonani, że zmierzamy w dobrym kierunku, świadczy o tym 10 000 rezerwacji na model ID.3 – samochód elektryczny nowej generacji Volkswagena – zebranych w ciągu zaledwie 24 godzin. Klientów przekonuje połączenie osiągów, jakości, wyposażenia i ceny. Będziemy mieli niebawem ofertę elektrycznych samochodów dla każdego – uważa Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu w Volkswagen Group Polska.

Jednocześnie poprzez Volkswagen Financial Services koncern przestawia swoje finansowe tryby na elektromobilność, tworząc nowy, przewidywalny model kosztowy dla firm oraz ich flot. – Firmy leasingowe będą coraz częściej pełniły rolę konsultanta doradzającego klientowi, jak i czy elektryfikować flotę, biorąc pod uwagę sposób i profil użytkowania aut, dostępność ładowarek czy klimat, co ma istotny wpływ na zużycie energii – uważa Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający biznesu flotowego w Volkswagen Financial Services.

Volkswagen finansuje 40 proc. sprzedaży samochodów Grupy. VWFS rozwija zintegrowany i zorientowany na klienta model biznesowy, wspierający rozwój e-mobilności. Jako silny partner przygotowuje nowoczesną, modułową ofertę finansowania samochodów elektrycznych grupy.

Wraz z rozwojem elektromobilności liderzy motoryzacji oddadzą też w ręce kierowców i dyrektorów finansowych spójne ekosystemy produktów mobilnych, takich jak car-sharing, płatności online przy użyciu samochodu czy rozwiązania podobne do kart paliwowych przy ładowaniu aut elektrycznych. Bo jeśli e-rewolucja – to bez kompromisów.

Dołącz do Impact mobility rEVolution, zarejestruj się!

https://impactcee.com/mobilityrevolution/2019/

Nowe, świeże rozdanie na światowej mapie gospodarczej zdarza się ledwie raz na kilka dekad. Po erze eksplozji m.in. komputerów i smartfonów przyszła kolej na motoryzację. Wobec wzbierającej fali rewolucji w sferze elektromobilności także Polska chce być jednym z głównych aktorów na premierowej scenie.

– Mamy ambicje stania się globalnym liderem w sektorze baterii i akumulatorów – podkreśla Jadwiga Emilewicz, minister technologii i przedsiębiorczości, jedna z liderek obecnych na Impact mobility rEVolution'19.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej