Aktualizacja: 19.11.2019 11:43 Publikacja: 19.11.2019 11:43
Foto: Bloomberg
W ubiegłym miesiącu liczba zarejestrowanych nowych samochodów w Europie wzrosła o 8,6 proc. rok do roku – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Tak wysokie tempo wzrostu odnotowano ostatni raz w październiku 2009 r. W sumie liczba nowo zarejestrowanych aut wyniosła 1,21 mln.
Na poprawę najmocniej wpłynęli konsumenci w Niemczech. Nad Renem zarejestrowano blisko 32 tys. więcej nowych samochodów niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 12,7 proc. Najmocniej wpłynęła na to sprzedaż największego niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagena, która w październiku wzrosła o 29,5 proc. rok do roku. Volkswagen przygotowuje się do sprzedaży nowego Golfa i wyprzedaje stare modele, co pozytywnie wpływa na rynek.
Rozwiązywanie wyzwań globalnych rozpoczyna się często na poziomie lokalnym, na poziomie samorządów – mówi Zygmunt Berdychowski, przewodniczący Rady Programowej Fundacji Instytut Studiów Wschodnich, która organizuje Europejski Kongres Samorządów.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Uczestnicy EEC Trends byli zgodni, że Europa ma ogromny potencjał, ale nie wykorzystuje go w pełni. Potrzebuje inwestycji we własne technologie, by likwidować dystans do globalnych liderów. Konferencja była wstępem do XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w Katowicach w kwietniu.
W kraju nie mamy już dużych firm KEP, które samodzielnie mogłyby się łączyć. Jeśli coś miałoby się zadziać, to raczej na skalę międzynarodową – europejską, a może nawet światową – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
O tej dymisji nie wiedziano w rosyjskiej kosmicznej korporacji do dzisiejszego poranka. Ogłoszona została z zaskoczenia, a uzasadnienie Kremla jest mętne. Prawdziwe powody odwołania Jurija Borysowa są zupełnie inne.
Komisja Europejska podejmuje działania w sprawie chińskich platform e-commerce, kolej w Polsce zyskuje na popularności, a inwestycje w IKE biją rekordy. Tymczasem Dania zaostrza kontrolę tankowców przewożących rosyjską ropę. Oto najważniejsze wydarzenia gospodarcze z czwartku, 6 lutego.
Nowy cennik promocyjny EV9 kończy się na kwocie 224 199 zł netto, co oznacza, że wszystkie wersje tego 6- lub 7-miejscowego ponad 5-metrowego elektrycznego SUV-a są dostępne w ramach programu rządowego „NaszEauto”. Jest haczyk - promocja dotyczy wyprodukowanych w 2023 r. EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
Zakres danych osobowych byłego klienta, jakie mogą być przetwarzane ze względu na przesłankę niezbędności, zależy od indywidualnej oceny, czy jest to konieczne dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów. Chodzi o takie dane, jak nazwisko, adres, numery czy skany dowodu i prawa jazdy.
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w 2024 roku ponad 10 milionów samochodów. Już po raz piąty Japończycy zostali największym producentem motoryzacyjnym na świecie.
Wartość sfinansowanych przez firmy leasingowe ruchomości i nieruchomości po dwucyfrowym wzroście sięgnęła w zeszłym roku 110,5 mld zł. To najlepszy wynik w historii. Kołem zamachowym był leasing pojazdów lekkich.
Prawie 94 proc. aut sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA miało powypadkową przeszłość, a przywiezionych z Niemiec – niemal 87 proc. – wynika z najnowszego raportu carVertical.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas