Reklama

Infoshare 2020: technologie, marketing i biznes

Rozmowy o najnowszych technologiach w biznesie i marketingu oraz światowych trendach rynkowych, a także spotkania warsztatowe złożyły się na tegoroczną edycję Infoshare 2020. Po 20 tys. euro głównej nagrody w rywalizacji startupów sięgnął brytyjski iLoF.

Publikacja: 30.09.2020 21:00

Podczas wydarzeń Infoshare 2020 wystąpiło łącznie niemal 200 ekspertów z całego świata

Podczas wydarzeń Infoshare 2020 wystąpiło łącznie niemal 200 ekspertów z całego świata

Foto: Fotorzepa, Tomek Kamiński

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Infoshare 2020

W trakcie zakończonej w środę konferencji Gdańsk stał się centrum spotkań online dla ekspertów z całego świata. Infoshare 2020 to bowiem największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. W jej trakcie mowa była o m.in. przyspieszeniu, jakiego pandemia paradoksalnie nadała globalnemu rynku technologicznemu. A wystąpienia, prelekcje i spotkania koncentrowały się wokół tematów dotyczących innowacji w biznesie i zarządzaniu, sztucznej inteligencji oraz marketingu.

Ekstra pieczątka

W przestrzeni poświęconej technologiom mowa była m.in. o zagadnieniach z pogranicza świata ludzi i maszyn, jak choćby o tym, czy cyborgi są dla nas zagrożeniem, szansą, a może jednym i drugim, jak również o ryzyku i nadziejach płynących z wykorzystania najnowszych trendów cyfrowych w takich obszarach, jak medycyna czy walka z terroryzmem.

Wiele działo się na scenie marketingowej. Mowa była o najnowszych trendach. Ale znalazło się też miejsce na spotkania skupione na narzędziach, gdzie eksperci zdradzali branżowe tajniki skutecznej prezentacji, komunikacji marki, optymalizacji kampanii czy zwiększania zasięgu i sprzedaży.

W gronie prelegentów na tej scenie był Kamil Kozieł, założyciel firmy Prezart. Jego wystąpienie poświęcone było ekonomii behawioralnej w sprzedaży i marketingu.

Reklama
Reklama

– Ekonomia behawioralna to dziecko psychologii i ekonomii. Ekonomia klasyczna zakłada, że każdy z nas ma w głowie superprocesor i siłę woli godną Gandhiego, ale świat nie do końca tak działa – mówi „Rzeczpospolitej" Kamil Kozieł. – Ekonomia behawioralna pokazuje, jakie decyzje podejmują prawdziwi ludzie. Czynników, które na nie wpływają, jest wiele, ale chyba najważniejszym jest dwojaki sposób myślenia, czyli tzw. system 1 i system 2. To rodzaj metafory, wyjaśniający, że ludzie albo są w tzw. trybie myślenia intuicyjnego, szybkiego, skojarzeniowego – ten tryb występuje u konsumentów najczęściej, albo, rzadziej, korzystają z myślenia refleksyjnego, które analizuje rzeczywiste atuty i wady produktów.

Jak to wyjaśnić na przykładzie? Gdy w kawiarni dostajemy kartę do zbierania pieczątek na gratisową kawę, pierwsze pole z dziesięciu jest już zadrukowane. Zatem nasza pierwsza kawa oznacza drugą pieczątkę – i niespodziewanie jesteśmy bliżej nagrody, niż myśleliśmy. I tu działa efekt, na który podatny jest system 1 myślenia konsumentów: jeśli czujemy, że w coś się mocniej zaangażowaliśmy, to trudniej się nam z tego wycofać.

Wyścig o 20 tys. euro

Na Infoshare było także 101 inwestorów. Wśród tematów mowa była m.in. o kondycji startupów.

– Wiele segmentów bardzo silnie odczuło kryzys wywołany pandemią. Koronawirus bardzo mocno uderzył w szeroko rozumiany sektor usług w obszarze B2C, m.in. takie rozwiązania jak hotel-tech czy systemy rezerwacyjne do restauracji, fryzjerów, kosmetyczek. Jednak inne obszary rynku wręcz przyspieszyły – mówi „Rzeczpospolitej" Marcin Hejka, współzałożyciel i general partner OTB Ventures, jeden z prelegentów Infoshare 2020. – To przede wszystkim zdalna praca i komunikacja – przykładem jest choćby tegoroczna formuła Infoshare. Drugim obszarem jest automatyzacja, czyli wykorzystywanie sztucznej inteligencji do zwiększania efektywności na poziomie całego przedsiębiorstwa. A trzecim jest szeroko rozumiany obszar cyberbezpieczeństwa, gdyż obecna sytuacja bardzo zwiększyła aktywność cyberprzestępców – wymienia.

O skali zainteresowania Infoshare 2020 świadczą liczby. Jak podali organizatorzy, wydarzenie przyciągnęło ponad 7,5 tys. uczestników z 71 krajów, którzy wysłuchali wystąpień niemal 200 prelegentów z całego świata. Sześć infoshare'owych dni wypełniło 180 wystąpień przekładających się na 102 godziny prelekcji. Do tego dochodzi prawie 320 webinarów i warsztatów. Z kolei do konkursu Startup Contest napłynęło 677 zgłoszeń, a publiczność, kibicując uczestnikom rywalizacji, oddała na nich niemal 6 tys. głosów.

W tym prestiżowym konkursie zwyciężył brytyjski startup iLoF – Intelligent Lab on Fiber. W nagrodę otrzymał 20 tys. euro. Firma wykorzystuje sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych opartej na chmurze. Obecnie firma używa technologii do walki z chorobą Alzheimera. Realizuje też pionierskie badania w zakresie raka układu pokarmowego, udaru mózgu i chorób zakaźnych.

Reklama
Reklama

Drugie miejsce w konkursie zajęła polska firma Medicsen, a trzecie ProovStation z Francji. Łączna pula nagród, ufundowanych przez prezydenta miasta Gdańska, wyniosła 30 tys. euro. Firmy przeznaczą te pieniądze na dalszy rozwój.

„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym Infoshare 2020

Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama