W Indiach wycofano reklamę. Miała promować „dżihad miłości”

Indyjska marka biżuterii Tanishq musiała wycofać reklamę, w której była pokazana hinduistyczno-muzułmańska rodzina.

Aktualizacja: 15.10.2020 16:12 Publikacja: 15.10.2020 15:59

W Indiach wycofano reklamę. Miała promować „dżihad miłości”

Foto: AdobeStock

We wtorek, po zaledwie paru dniach emisji, marka Tanishq wycofała z telewizji oraz swoich kanałów w mediach społecznościowych reklamę, w której prezentowano parę złożoną z tradycyjnej Hinduski i Hindusa wyznającego islam. Reklama ta znalazła się pod ciężkim ostrzałem ze strony hinduskich nacjonalistów, w tym członków rządzącej partii Bharatiya Janata (Indyjskiej Partii Ludowej).

Tanishq został oskarżony o promowanie „dżihadu miłości”. Jest to popularna teoria spiskowa wśród radykalnych hinduistów, którzy oskarżają muzułmanów o konwertowanie wyznawczyń hinduizmu poprzez małżeństwa.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca