Reklama
Rozwiń
Reklama

Mongolia na celowniku polskich firm

Kraj wielkiego stepu to szansa dla polskich eksporterów, zwłaszcza zdrowej żywności. Klienci cenią tam produkty spożywcze made in Poland.

Aktualizacja: 14.01.2021 06:07 Publikacja: 13.01.2021 21:00

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Foto: materiały prasowe

Mongolia to kraj liczący niemal 3,5 mln mieszkańców. Prawie połowa z nich mieszka w Ułan Bator. W tym azjatyckim państwie działa blisko 94 tys. firm, aż 63 tys. w stolicy.

Rynek ten próbują penetrować firmy z Polski. Z danych GUS wynika, że nasz eksport do Mongolii miał w 2019 r. wartość 50,4 mln euro. Import zamknął się w kwocie 1,1 mln euro. Udział Mongolii w eksporcie towarowym Polski waha się na poziomie 0,02–0,03 proc. Import jest śladowy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Polska w programie Horyzont Europa: czas na zmiany
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Polskie e-sklepy zarabiają na Ukrainie, aktywa Rosji i spór o cła UE-USA
Materiał Partnera
Projekt ustawy o ROP wymaga zmian
Biznes
USA obniżą cła na unijną stal, jeśli UE spełni jeden warunek. Chodzi o przepisy cyfrowe
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Arabska przystań rosyjskich bogaczy. Tam sankcje nie działają
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama