Reklama

Mongolia na celowniku polskich firm

Kraj wielkiego stepu to szansa dla polskich eksporterów, zwłaszcza zdrowej żywności. Klienci cenią tam produkty spożywcze made in Poland.

Aktualizacja: 14.01.2021 06:07 Publikacja: 13.01.2021 21:00

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Przed rokiem produkty polskiej firmy Sante trafiły na półki w sieci hipermarketów Emart w Mongolii

Foto: materiały prasowe

Mongolia to kraj liczący niemal 3,5 mln mieszkańców. Prawie połowa z nich mieszka w Ułan Bator. W tym azjatyckim państwie działa blisko 94 tys. firm, aż 63 tys. w stolicy.

Rynek ten próbują penetrować firmy z Polski. Z danych GUS wynika, że nasz eksport do Mongolii miał w 2019 r. wartość 50,4 mln euro. Import zamknął się w kwocie 1,1 mln euro. Udział Mongolii w eksporcie towarowym Polski waha się na poziomie 0,02–0,03 proc. Import jest śladowy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama